Dödens trött

[22:33]

Börjar snart jobba, andra passet idag. Började nio imorse och körde fram till fyra. Jättekul pass, mycket trevligt folk ute som ville ha mat, bästa skiftledarna och jättehärlig stämning bland oss arbetare. Nu kör jag som sagt mitt andra pass för dagen, 00-03. Kul är ju det, att Marica jobbar nästan samtidigt, vilket gör det hela lite roligare liksom :) Imorgon börjar jag 10.. Vet inte hur jag ska orka, men tack och lov kör Kim och Micke skift, med dem har man aldrig tråkigt..

Apropå något helt annat. Hur kan det snöa som det gör? När det har varit så himla varmt senaste veckan. Det är ju bra underligt. Nu blir det väl dåligt bärår eftersom alla stackars kryp antagligen hinner frysa ihjäl innan de hinner hjälpa blommorna på traven. Det är askallt och det är snö på marken. Ironiskt nog så hade man studentbalen i Mora idag. Där var det två decimeter snö på marken. Det var ju värre än de två studentbaler jag gått på. Första balen, min egen, var det lite halvmulet. Hade världens vackraste klänning på mig, så det gjorde liksom inte så mycket. Andra gången, på Jockes bal, så blåste det så förbaskat kallt. Jag höll på att avlida av köldchock, det ser man på nästan alla korten som knäpptes. Men idag har tagit priset. Kan inte tänka mig vad tråkigt det måste bli med ett balkort där det snöar..

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits