Varför

[12:28]

Har faktiskt läst tidningar nu när vi har varit hos mamma, pappa och svärföräldrarna i Mora och Vika. Brukar inte bli så ofta när man är hemma, jag köper helt enkelt inte tidningar. Får man gratis prenumeration så tackar jag villigt ja, annars brukar det bara bli nyheterna. Nu har jag hur som helst satt mig ner och lusläst alla tidningar som jag hittat hos mamma och pappa. Mycket elände, som alltid, en del glädje.. Men mest elände... Så till min poäng med hela inlägget...

Läste här om dagen om alla dödsolyckor som skett i trafiken i samband med rattfylleri. Vad jag inte förstår är hur en rattfull som kört ihjäl en människa kan få 2 år i fängelse? Eller 200 timmars samhällstjänst och dagsböter. Är en människas liv inte mer värt än så? Och hur de får sitta av sin tid för att ha dödat någon sen. Playstation på rummet, restaurangmat, möjlighet till att utbilda sig, gym och massa andra tillgångar som många inte ens har ute i det fria. Det är då bra sjukt. Jag förstår varför folk vill sitta av fängelsetid i Sverige, det är ju som rena rama hotellet. Sure, jag är inte speciellt insatt och jag har säkert fel på många punkter, men nog fan är det skönare att sitta i fängelse här än i USA. Visst, vi svenskar tror på rehabilitering, att de som begått brotten behöver tas omhand, inte straffas. BULLSHIT! Tror man att bovarna ska bli avskräckta att bli sittandes i fängelse när det ändå kanske blir bättre där än vad de har det annars i sina vanliga liv? Det ska väl för guds skull vara så att man väljer att avstå från brott av rädsla för att åka in? Nä, hårdare straff för bövelen, så att tjyvarna får sig en tankeställare om de begår brott och åker fast! De tar sina villkorliga domar och dagsböter för den där våldtäkten, det verkar ju inte som att de bryr sig vidare värst.

Fängelse ska väl vara avskräckande
?

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits