Tjusningen med dans

[14:22]

Har suttit hemma igen och kollat på dansfilm för att få inspirationen att flöda, men inget händer. Hoppas och tror att det hela blir bättre av att få komma upp till danssalen och känna musiken pumpa, ha yta att röra sig över och framför allt känna att jag är där jag hör hemma.

Att dansa. Ja de som inte dansar tycker ju oftast att dans inte är något speciellt, att det bara verkar fjantigt och inte alls krävande. "Vadå, att stå och flaxa med armarna och lyfta lite på benet är ju inge jobbigt.." De som dansar vet ju hur fel dessa påståenden är. Dans är utan tvekan mer krävande än många andra sätt att röra sig på. Balett, som många anser som det mest fjolliga man kan göra, är så fruktansvärt krävande för kroppen och man kan inte säga att en balettdansös är stark. Tjusningen med dans är ju att det är så krävande både fysiskt och psykiskt, man får kämpa både med kropp och själ. Dans ger mig så mycket, det jag känner efter en balettklass är obeskrivligt, då svetten bokstavligen rinner av en då man kliver ut ur danssalen, det är då jag känner totalt lugn. Ja, vad vore jag utan dansen?

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits