Skridskoåkning i ett krigshärjat Vika?

[11:55]

Inte kan man begära i det här huset att det ska vara fred och inte krig. Vi Nordgren-are har en fallenhet för bråk och vi är inte sena med att nyttja tillfällena. Nu är det ren kaos här i tredje världskrigets mitt, jag sitter i min bunker och surar, karlarna väljer att ta avstånd genom att gå ut ur huset, storasyster ska till jobbet och lillesyster blev sur över massa småskit. Jag fattar inte grejen. Snacka om att ta saker förgivet. Jag hatar sånt.

Ikväll ska Alexandra och Anders på Kina-restaurang och jag är sotis som bara den. Jag och min kära sambo har troligtvis alldeles för lite stålar i plånkan, så vi nöjer oss med tacos. Bensinen har ju blivit så dyr att bara den ruinerar oss och våran nya bil. Sen har man lån, mat och annat att spendera ännu lite mer cash på. Bredbandet som vi har via Telia är så förbannat dyrt, det borde vi snarast göra oss av med. Telefonin via Telia borde vi nog också dumpa så fort vi kan. Telia är i sig bara så förbannat dyrt att jag blir frustrerad helt enkelt. Nu ska vi dessutom byta lägenhet och med det kommer automatiskt dyrare hyra, så trots att elen är gratis så kommer det bli dyrare ändå. Men, vad är vuxenlivet utan lite problem?

Grått och tråkigt ute. Jocke har fått för sig att jag ska följa med och åka skridskor. Jag har prompt sagt tio tusen gånger att jag inte äger ett par skridskor ens, men då flikar pappa in och övertalar både mig och sambo att det visst finns skridskor i ett av alla utrymmen här på gården. Jag kan avslöja att jag inte har letat alls, och jag tänker dra ut på det tills sambo väljer att låta skridskoåkningen rinna ut i sanden för min del. Han får åka hur mycket han vill..

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits