Blä för MoRK

[14:57]

Jag säger då det. Har varit uppe och handlat mat, varit på ÖB och kikat, skjutsat Jockes mamma fram och tillbaka till en garnaffär osv. Sen ringer lillsyster och ber oss åka förbi Mora Ridklubb för att kolla om hästarna har fått lunch eller ej. Nu ska man tydligen ha höpåsarna hängandes UTE bredvid hagarna så att personalen bara kan slänga ut maten, för enkelhetens skull I guess.

Hur som helst så hade Alexandra glömt bort att hänga ut påsarna imorse, snarare så visste hon inte om det, vilket resulterade i att våra hästar inte har fått någon lunchmat då de skulle ha haft den vid 11:30. Nu fick de lunchmaten av mig för en kvart sedan, över tre timmar senare än vanligt. Tydligen var det så här motiveringen till detta löd: "Hänger inga påsar där ute så ska hästarna inte ha någon mat". FY FAN vad jag är arg just nu. Hur i helvete kan man få driva en hel ridklubb och bara skita i hästarna? Visst, vi klantade oss, men hur som helst så infördes detta nya påhitt nu i veckan, så man borde väl kunna vara lite snäll och åtminstone ringa och tala om att man har glömt bort att hänga ut påsarna så man har en ärlig chans att åtgärda det i tid. Men nej, istället så skiter man bara i det och struntar i att det är hästarna i fråga som blir lidande.. Det gör mig asförbannad, för det är trots allt djur som inte har någon som helst möjlighet att berätta för oss om något är fel eller inte, de bara står där och snällt tar emot allt. Värst är ändå att det är någon surkärring med en pinne i arslet som sitter där och är så jävla principfast och låter det gå ut över hästarna. Två jävla hästar skiter dem i medans alla andra får mat. Man är fan inte mänsklig på något plan överhuvudtaget om man inte ens bryr sig!!

Jag kommer aldrig rekommendera någon att ställa sina hästar däruppe så länge det är samma folk som sköter stället nu som är där uppe. Jag fattar inte hur hästarna klarar sig, rent psykiskt om inte annat. Stackars Mysan, har stått där sen nittonhundrafrysitfast, sedan jag var liten knodd på fem år, och hon är fortfarande kvar och går som ridskolehäst. Bara det säger en hel del om hur lite man bryr sig om hästarna i fråga. Nä, FY FAN!! Blä för MoRK!

Måste ägna en liten rad mitt i all vrede åt våran lilla kanin Nicke Nyfiken som så hastigt gick bort igår eftermiddag. Alla tankar skänker jag dig, du underbara kanin. Hoppas att du har det bättre nu älskling, trots att vi saknar dig så att våra hjärtan går sönder. Vi håller dörren öppen så att du kan komma hem igen!

image288
image289

Rest In Peace
Nicke Nyfiken
2002 - 20080102

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Anna

Nyår var fantastiskt. Massor med god mat, trevligt sällskap och champagne - som sig bör :)
Durå?

Postat av: Sarahjlee

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2009-11-12 @ 09:24:24
URL: http://www.sarahjlee.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits