Tragedi i Mora

[14:20]

Hur kan något sånt hända, där som man har växt upp och sett som det tryggaste stället i hela världen? Hur kan någon så ond mördare vistas i min hemort? Hur kan någon vara så grym mot en så ung flicka? Varför ska sånt här hända? VARFÖR?! Det är så jävla orättvist.. Hon var ju så ung..

Det känns som att man känner varenda kotte hemma i Mora, och nu har någon helt plötsligt blivit mördad.. Man stod nyss på fast mark, men allt raserades den sekund då man fick reda på nyheten.. Någon har blivit mördad i Mora.

Trots att jag vet att detta inte lindrar det minsta för hennes familj och vänner, så skänker jag alla tankar till de som står där efter något så tragiskt som detta. De kvarlämnade.. Jag sörjer med er, det gör hela Mora. Vi är alla i chock. Det som inte fick hända hände.. Kan bara hoppas på att rättvisan segrar till slut. För flickans skull hoppas jag att den som gjorde detta åker fast. För hennes skull hoppas jag att hon trots detta kan få vila i frid.

"Jag vet inte om du hör mig, men ber dig om ett svar.
Jag vet inte om du lyssnar, på den bön jag har.

Gud, hjälp de människor som är i nöd.
Visa din kärlek och ge dem ditt stöd.
Vilse i världen, den stund de finns till.
Hjälp du de glömda, jag tror att du vill.

Jag ber för alla, som finns utanför.
Jag ber från mitt hjärta, och tror att du hör.
Hjälp alla människor som lider just nu.
Alla är barn här, vår fader Gud.

Hjälp alla människor, som lever i flykt.
Ge dem en plats där de kan leva tryggt.
Rör våra hjärtan, så att vi kan se.
Gud visa vägen, lär oss att ge.

Din kärlek är evig, trofast och sann.
Lär oss att dela den med varandra."

I lägen som dessa så önskar man verkligen att det fanns en Gud. Jag finner inte ord för hur tragiskt detta är. Hon hade hela livet framför sig, ett liv som någon annan bestämde att ta ifrån henne. Jag kan inte för allt i världen förstå hur någon kan leka Gud på det viset. Stackars flicka, hon måste ha varit så rädd.. Jag är skärrad, förbannad och vill verkligen att detta bara ska vara en mardröm. Det är så hemskt.

Vila i frid. Från hela mitt hjärta hoppas jag verkligen att du kan få göra det till slut!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1867551.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1867529.ab

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Haakonjasmine

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits