Ensam kvinna söker..

[23:04]

Ja det är väl ingen nyhet att blogg.se har varit totalt omöjligt att handskas med nu ett tag. Nu kom jag in, så nu kan jag äntligen uppdatera mitt ytterst tråkiga liv!

Helgen har varit tröttsam. Har jobbat på donken, stängning Fredag, Lördag och Söndag. Fredag jobbade jag 21-04. Kom hem vid 05 eftersom vi aldrig kan sluta då det är tänkt. Folk skräpar uppenbarligen ner för mycket för att vi ska få sluta någorlunda rimligt. Jag kom hem, duschade och satte mig vid tvn till 06:15 typ, gick och la mig, sov till 07:00 ungefär och fick sen lov att gå upp igen. Sitta i bilen och vara trött kan bara resultera i en våldsamt snarkande Victoria. Vaknade upp och hade fått afrofrilla där bak, måste ha gnidit som bara tusan på nackstödet den lilla stund jag kunde sova. Kom till Mora där det snabbt börjades med att rusta upp köket hos svärföräldrarna. Jag hällde i mig kaffe, läste tidningar och gäspade varannan minut. Sen åkte jag till mor och far istället, där kan jag liksom sova på soffan om jag skulle få lust.. Men så blev det inte på några timmar. Stökade omkring som galen där bland kattor, hund och föräldrar. Fick sova på soffan vid 17, sen var det bara att sätta röven i bilen igen och åka hem tilll Falun..

Lördagnatt, 01-04. Kom som vanligt hem alldeles för sent, klockan måste ha varit över 05. Tanken slog mig att sommartid tar vid, så då var klockan alltså 06 när jag kom hem. En timma mindre att sova, kan inte sluta bra då jag sov ca 2 timmar allt som allt under perioden Fredag morgon till Lördag natt/Söndag morgon..

Söndag, efter lunch. Vaknade av att telefonen ringde. Det var skiftledaren på donken som ringde. Hittade dock inte luren, förns det var försent att svara. Hon hade skickat ett sms vid tio om att jag skulle börja 3 timmar tidigare än tänkt. Alltså skulle jag börja klockan 14:00 istället för 17:00. OK, tänkte jag, kollade på klockan och paniken hopade sig. Klockan var 13:10, och jag skulle vara på jobbet inom 50 minuter. Jag hade sovit så länge, och trots Jockes bankande i vardagsrummet så hade jag varit som död under hela morgonen. Under ett komalikt tillstånd gick jag upp, sminkade mig, svor över att börja så pass snart, klädde på mig och fick sedan skjuts till jobbet av en underbar sambo.

Resterande timmar av Söndag, 14-23. Vi hade slut på kaffemuggslock, morötter, fruktpåsar, mjölk, apelsinjuice med mera, med mera.. Listan kan göras lång, och det var på väg att ta slut lite överallt. Det mesta var helt enkelt på väg att ta slut. Hade en halvtimmes rast trots att jag skulle ha haft en timmes, fötterna värkte så jag trodde jag skulle smälla av, det var våldsamt tråkigt vissa stunder och jag ville bara hem och kramas med Jocke.

Början av veckan har varit bättre än helgen. Ljust ute, massa dans och saker och ting börjar lösa sig nu. Det är skönt. Längtar efter den 3:e maj.. Nu ska jag fortsätta kolla på Brothers & Sisters, sjukt bra serie.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: joel

hehe, inte för mig kanske...

och helvete vilken roman du skrivit ;D


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits