Drömmar

[11:18]

Ska alldeles snart lägga in räkningar som måste betalas, alltid lika kul - Or not. Måste käka lite frukost också. Skogaholms Fiberrost med skinka och Keso på. Nyttigt faktiskt. Många tror att alla mörka bröd är nyttiga, och det kan man ju såklart förstå i denna hysteri kring allt. MEN det som folk inte tänker på är att faktiskt KOLLA näringsvärdet på brödet. Som Lingonbröd tex. Smakar bajs, är nästan svart och borde vara nyttigt tycker man. A big NO NO. För det är inte speciellt nyttigt. Kolla under Kolhydrat, där står det Varav Sockerarter.. Ett bröd med sockerarter under 5 g per 100 g är att sträva efter, och de flesta "nyttiga" bröd som man skyltar runt med överallt har inte speciellt låg halt av sockerarter. LIgger runt 8-9 g sockerarter per 100 g. Tycker någon att jag har helt fel, då får ni helt enkelt bevisa mig motsatsen. Men att ha för hög halt av sockerarter kan ju inte vara bra, uppenbarligen.

image147


Vet inte ens varför jag tog upp den här diskussionen. Hm..? Kan ha att göra med alla som håller på och gormar om nyttigt bröd hit och dit. Man blir ju bara för less på att det står att det ska vara så nyttigt, så kollar man på näringsvärdet, och det ser ju i alla fall inte speciellt nyttigt ut när det är megamycket sockerarter i brödet. Nu när J dessutom är diabetiker har jag blivit väldigt noggrann i mitt val av bröd. Så lite sockerarter som möjligt, och så mycket långsamma kolhydrater som det går. Fiberrikt, fullkornsrikt. Det här med mat, det är ju för fan en hel vetenskap..

Gud vad hungrig jag blev av någon anledning..

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Viljarkaja

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits