En heldag..

[16:17]

Har varit hemma hela dagen, ensam. Hur trist som helst. Tillbringade de senaste timmarna tillsammans med Fable, och jag dog. Trist, har tappat sugen totalt, kommer inte vidare. Så jag stängde av mitt i ett slagsmål i ren ilska. Bajsspel!

Ska snart iväg till studion och ha danslektion med åk 4-6. Orkar egentligen inte, men det är bara en timme, så jag står väl ut. Efter det ska jag och min älskling åka och hyra film, köpa lite läsk och lite gittigitt att äta tror jag bestämt. Imorgon blir en lååång dag, ska till Borlänge och Boomtowns hemtrakter för att sätta ljus till min koreografi som vi ska filma på Fredag. Spännande, men jag har ingen ork alls. Så jag blir där mellan typ 12-16, sen har jag danslektion vid 20-21 senare på kvällen. Huh..

Ogillar personer som tar saker för givet. Ogillar verkligen personer som är egoister och bara tar sig själv i första rummet, och skiter i hur det går för andra. Just nu är jag arg, jä.. Hoho, nästan en svordom.. Jag är irriterad helt enkelt, rätt så uppretad. Skit samma, ingen idé att lägga krut på sån skit!

Undrar om J slutar 16, då kan han skjutsa upp mig till regementet. Skulle vara skönt för jag orkar verkligen inte gå hela vägen. Nog för att det inte är speciellt långt dit, men just nu känns resan dit milslång bara för att jag är alldeles mosig i hjärnan.

image188

Lägger in en lugnande bild, behöver lite stadighet i min snurriga tillvaro. Det är något speciellt med sommarkvällar.. Lugnet, ljuden, träden som viskar, vattnet som kluckar lugnande, skrattet från barn som är ute och leker lekar.. Längar redan till nästa sommar. Fast, först är det härlig höst och ljuva vintern kvar. Kan knappt vänta tills jag får tända första adventsljuset. En kopp varm choklad med grädde, lussebullar och knastret under skorna när man går ut.. Hunden som leker vilt i snön och jag påpälsad med diverse kläder för att slippa kylan. Raggsockar, kvällar djupt nedsjunken i soffan med en varm filt och en härlig bok att läsa, mörkret, skenet från snölyktan.. Ridturer i skogen, vattnet som fryser till is, frost på bilrutan. Barn som åker stjärtlapp och tefat i 120 km i timman ner för backarna, pepparkakor och glögg. Adventsljusstakarna, tomtegubbarna som står utanför dörrarna och vaktar, alla ljusslingor i träd och buskar. Ja, det är ännu mer speciellt med vintern..

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Marica

Hellu! Ja, dansen var jättekul igår! Ska ni köra den mer? Tråkigt att jag har lektion samtidigt, men men. :/ Ska återgå till kemiboken nu (suck), men hoppas du och pojkvännen får en mysig kväll ihop! Vi ses! Kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits