All I Want For Christmas

[13:34]

Nu har jag betat av en del disk, skönt att få bort lite skräp. Fy bubblan vad vi är dåliga på att diska alltså. Man säger efter varje gång som det har blivit mount everest-berg av disk att man ska skärpa sig och att man ska diska efter sig när man tagit något. Blir det så? Nej. Man är väl lat I guess..

SItter och lyssnar på Mariah Carey - All I Want For Christmas. Jag blir glad av den låten. Hoppar runt som ett fån i köket, diskar och sjunger i falsett. Det är kul, faktiskt! Lyssnar på lite Astrid Lindgren-låtar också, plus ABBAs Happy New Year som ger mig flashbacks från när jag sjöng den på en show för tre år sen. Man blir ju sentimental av att lyssna på alla låtar från Pippi Långstrump, Madicken och så vidare. Jag kommer ihåg när jag och lillsyster skuttade omkring och sjöng med, lekte Ronja Rövardotter och tokade oss. Gud vad jag har blivit gammal.. Jag vill vara tio år igen!

"Se nu, här Pippi på golvet bakar. Hon bakar kakor så att det knakar. Hon bakar stora, hon bakar små. Hon bakar nåra med herr Nilsson på.. Kliv inte i degen herr Nilsson! Se nu, hör Pippi på golvet bakar. Hon bakar kakor så att det knakar. Hon bakar stora, hon bakar små. Hon bakar utan herr Nilsson på.

- Oj, vad mycket kakor du har bakat Pippi!
- Mh, kom får ni se.
- Vilka roliga pepparkakor..
- En lite råtta.. Och här är Pippis sko.. Och lilla gubben. Vad söt han är Pippi. Och titta, herr Nilsson. Ska du smaka herr Nilsson?
- Han är väl ingen kannibal heller?"

Nu ska jag göra vettigheter igen.

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits