Hostan bara bränner i halsen

[10:55]

Ja, fy för plötslig förkylning. Vet inte var den kom ifrån, och än mindre från VEM? Jag är nog världens mest lättsmittade människa och åker på det mesta bara av en jäkla blick av sjukdom eller nysning åt mitt håll. Nu har i alla fall förkylningen och "febern" eller var det nu var, övergått till ett frenetiskt hostande som håller på att ta kol på mig, speciellt om nätterna. Jag har pappas hostmedicin med innehåll av lite morfin i kylskåpet, så jag funderar starkt på att ta en kopp eller två så att jag slipper ha rivjärn i halsen varje gång jag harklar mig..

Helgen har tillbringats hemma här, i Falun. Ju mer man är här, ju oftare inser man att man måste byta lägenhet. Jag tål inte stället. Jag vill ha hus, eller en större lägenhet i alla fall. Sanering krävs också, då vi har små kryp lite här och var. Inte så illa som det låter dock, tydligen vanligt i gamla lägenheter. Hell no säger jag, jag vill inte tillhöra vanligheterna, så jag vill flytta istället. De jävlarna äter ju kläder.. Hujeda.. Äckligt, äckligt, äckligt!

Nu ska jag nog baka.. Eller läsa bok.. Eller kolla tv.. Kanske laga lite frukost, som antagligen kommer att bli en lunchmaträtt.. Eller sova?.. Eller kanske traska bort till Pappersvinden.. Jag vet ärligt talat inte vad jag ska hitta på.. Vet att jag måste ta det lugnt för att få bort sjukan jag lider av.. Jag lider om inte annat av beslutsångest!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Skräptanten

Hej på dig sjuklingen!
Ligg du i soffan och bara mys en dag, det skulle jag vilja göra. Möjligen kan du ju ta en kort promenad och köpa en glass, för det är ju bra för halsen!
Tack för igår! Ni är så goa som kommer och hälsar på, fast vi bara springer omkring och stökar hela tiden!
Vi ska investera i en till handkontroll, så vi kan spela alla 4 nästa gång!
kramar i massor!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits