God förmiddag

[09:46]

Solig dag, igen. Skulle bara vara fint till imorgon hörde jag en fågel vissla i mitt öra. Bittert. Hoppas att värmeböljan kan hålla ett och ett annat moln borta. Trav igår var för det första olidligt varmt och för det andra helt i min smak. Nästa gång ska jag våga spela också. J vann, tjänade 2 kronor. Satsade 30 spänn på häst no 4, en dansk, på placering. Hade han tagit honom som vinnare hade han vunnit mer såklart, men nej.. Han skyllde på Tommie i kassan för det.

J har bränt sig. Säger att han bara var utan tröja en kort stund igår förmiddag, men det tror jag inte ett skit på. När han kom hem så kom han in i köket där jag satt, var allmänt dirty i ansiktet med en mallig min och utbrast: "Jag har fått färg." Han är kräftröd, och randen han har nere vid byxlinningen var skrattretande igår kväll. Jag såg den till och med i mörkret. Och jag skrattade, vill jag lova!!

Kan inte släppa min koreografi ut skallen. Den är så härlig. Jag vill bara upp till danssalen och dansa nu, men jag orkar inte. Jag tänkte sticka bort till Pappersvinden och sitta där ett tag och umgås och scrappa lite om jag har någon skaparglädje idag. Jag vill ju ut i solen, men jag kan ju inte direkt gå ut och sätta mig utanför, för då kommer våran haltande granne som J även kallar för "sin kompis", eftersom han inte vet vad han heter. Så ska man sitta och vara trevlig mot honom i en halvtimme, och jag orkar ärligt talat inte det idag. Han är ute varje gång jag ska gå någonstans, och jag menar verkligen VARJE.. Jag låser dörren, går ut genom porten, börjar traska ett par meter, sen ser jag honom, gubben med kryckan som haltar fram i sina utslitna adidasbyxor och tofflorna som släpar lite irriterande i backen. Då vill man bara vända, men man hinner bara himla med ögonen innan han har hunnit höra att man kommer och vänder sig om. Sen är det kört! Jisses vad jag klagar, men det kan faktiskt vara en aningens annoying..

Nu ska jag ringa till mannen i mitt liv, som ringde och väckte mig för att jag skulle fylla hans mobil från internet, för att se vad han gör och självklart fylla på mobilfanskapet åt honom.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: uve

Hallå! Jag skulle också väldigt gärna vilja träffa han/hon som finns i min mage nu. Men det verkar som jag får bära runt på magen ett tag till, pust. Vilket fint tag-album du har gjort!! Ha det så gott i värmen.
Kram, kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits