Aj som fan!!

[18:12]

Jag har bitit mig i kinden. Jag har bitit mig så förbannat hårt i kinden att den har domnat av helt. Fattas bara att jag ska börja dregla också. Aj vad ont det gör. Fråga mig inte hur jag kunde bita mig heller, det vet jag nämligen inte själv. Åkte bil vet jag att jag gjorde, och att jag pratade med lillsyster, eller skrattade. Och PANG, så hade jag bitit mig.. Eller.. Pang lät det väl kanske inte, men ont gjorde det!

Idag har ena hästen haft kolik, så jag har gått runt runt lite i hagen, sen har jag gått fram och tillbaka på vägen utanför huset. Nu har jag motionerat för ett helt år.. Roffe, tysken alltså, var hästen som hade magont, och det var inte nådigt. Han svettades, så ont hade han. Så jag fick så snällt gå med honom (i typ en och en halv timme!!) tills magontet hade släppt. Jisses vilken olycka. Jag tror att det vilar en förbannelse över vårat stall, på riktigt.. Alla hästar som tidigare varit friska som nötkärnor blir sjuka. Det kan ju inte bara vara otur längre, för nu är det inte en häst vi pratar om, utan FYRA stycken, varav tre av dem är döda idag..

Ikväll ska det bli fest, Mora Festivalen. Inget drag igår kan jag berätta, hur tråkigt som helst. Dessutom känner man sig som en gammal pensionär bland alla ärtiga 14-åringar som vinglar omkring i folkmassan. Det är faktiskt tragiskt. Och jag känner mig konstigt nog mycket GAMMAL. Huh, ikväll ska vi in på öltältet och umgås med den äldre skaran.. Men även där springer små barn omkring förstås, inplankade och glada..

Nu ska hästarna in, sen ska det ätas och drickas lite och sen bär det av in mot Mora..

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Tommerethe

It is healthy, I shall come on your site more often, thank.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits