Doktor Mugg..

[10:52]

Snart ska jag åka till doktorn. Gah, gillar inte att vara där. Är lite läskigt. Men det måste ju göras. Jag MÅSTE vara frisk till på Måndag, annars kommer jag att missa massor. Dessutom kommer dansare från Mora Dansgymnasium, kommer bli jättespännande :) Hoppas att de kommer på Tisdag eller något, eftersom man är rätt ringrostig nu.. Hehe!

Drömde värsta konstiga drömmen inatt. Oftast brukar mina drömmar alltid betyda något, men det märker jag oftast lite för sent. Ska försöka att tyda den under dagen, så återkommer jag om jag upptäckt något. Har troligtvis ångest för något, det brukar jag ha..

Kollade på Djävulen Bär Prada med mamma och storasyster igår kväll. Alexandra gick och la sig, så hon fick inte kolla. Jag har i alla fall kommit på att jag är en typisk "ful" människa. Jag skulle aldrig få ett sådant jobb som hon får i filmen, för jag skulle inte ens anses som tillräckligt fin om jag så blev proffsstylad. Påverkad av det ständigt växande skönhetsidealet. Det är hemskt egentligen. Dessutom har man väl typ sen sjuan fått höra ord och meningar som satt sina spår. Barn kan vara så elaka, även jag var det för att få vara med i gruppen.. Men det är hemskt hur saker sitter i. Än idag har man problem med sådant som de sa till en för flera år sedan. Det värsta är att när man ser en snygg/söt tjej någonstans, så önskar man nästan mest av allt att man kunde se ut som hon. Så är det varje jäkla dag.. Man duger liksom inte. Jisses vilka i-landsproblem. Jag har ju mat på bordet och en säng att sova i, pengar så att jag klarar av att leva och rent vatten. Men ändå så påverkas man så starkt av synen på hur man ska se ut idag. Jag vill bara ha någon annans kropp och få en näsa opererad i födelsedagspresent. Illa!

Skit samma, blir bara sur av att tänka på det. Mamma och pappa tycker ju om mig i alla fall. Jag vet att Jocke älskar mig, men är ändå ständigt rädd att han ska lämna mig för någon snyggare.. Fasar för det, varje dag i mitt undermedvetna. Bara för att folk fick för sig att jag inte dög som jag var de där åren. Sjukt, hur det var. Sjukt hur det har satt sina spår. Jag kommer att få bearbeta detta hela mitt liv, troligtvis. För jag kommer, no matter what, aldrig att se mig som en duglig person till utseendet. Hoppas att mina inre kvalitéer kommer fram då, för de verkar ingen ha problem med vad jag vet. Men trots detta tjafs om att skönhet kommer inifrån så möts man alltid först av ett utseende, och det kommer man aldrig ifrån..

Nu är det dags att sätta fart. Måste hinna till Rättvik i tid, och nu är klockan efter elva.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Kaspardaniela

very intersting site ..congratulation..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits