Oro & irritation..

[15:59]

Nu har jag varit ute med Norton på en skrittur i skogen. Hur skönt som helst att få komma iväg lite, ägna sig åt nuet. Just nu fokuserar jag så sjukt mycket på allt och alla, jag irriterar mig på saker jag borde ge blanka fan i. Jag blir så less och... Åhhhh...!

Fick ett sms av älskling. Han skulle jobba över. Han jobbar i Gesunda, och jag vet så väl.. Såg vem som bor där i närheten. USCH säger jag bara. Och det där med att "jobba över" klingar inge bra i mina öron dessvärre.. Min syster har gått på det där, och se hur det gick. Så jag har väldigt svårt att ta ett "jag ska bara jobba över ett tag..". Den frasen ger mig kalla kårar.

Jag blir så rädd och oroad över vad som möjligtvis kan vara i görningen. Men egentligen handlar allt om att jag inte vågar lita på någon. Jag vågar liksom inte släppa taget helt, för jag är så förbannat rädd att jag ska bli sårad, djupt sårad. Nu när jag hittat en kille som jag verkligen vill leva med, en kille som får mig att sväva på rosa små moln.. Då vågar jag inte riktigt tro på mig själv, och framför allt vågar jag inte lita på honom fullt ut.. För skulle det hända, att han hittar någon annan, är otrogen eller bara dumpar mig: Då går mitt hjärta i kras. Det skulle ruinera mig totalt, och det menar jag verkligen..

Fy fan vilken ångest jag får nu. Nu tänker jag bara på sånt jag borde låta bli att tänka på. Jag känner oro, verkligen oro.. Oro över något jag egentligen inte borde oroa mig över alls, för jag vet egentligen att det inte är något att oroa sig över.. Men ändå gör jag det.. För jag vågar inte släppa taget och bara vara.. Jag måste hela tiden ha en backup plan, utifall att det skulle hända något. Magen vänder sig ut och in på mig nu.. För ingenting alls egentligen..

Fy fan vad jag är löjlig!


Over and Out//


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits