Det slog mig

[11:43]

Jag är minsann på väg att bli en äldre person jag med. Jag som trodde detta var en omöjlighet. Jag känner mig nästan i alla sammanhang mycket yngre än alla andra, trots att de flesta är över 4 år yngre än vad jag är, och jag blir lika chockad varje gång.. Senast igår fick jag en kommentar om att jag såg ut att vara 18 år. Hallå, min lillesyster som är född 1990 blir 18 i år. Jag har haft körkort i fyra år i år, så gammal har jag hunnit bli. Visserligen är det fyra år i December, men det är ju ändå i år! Och folk tror att jag knappt är myndig. Mina fastrar är inne på samma spår, jag ser inte ut att vara över tjugo. Vad fan, kom igen om tio år och säg samma sak, så kanske jag blir nöjd!

Syster som är över trettio bast har ju dock den förbannelsen, eller ska man säga välsignelsen, över sig. Hon blev tillfrågad att gå in som ungdom på en dansföreställning som vi hade på min gamla gymnasieskola. Ungdomsbiljetten var för de t.o.m 15 år.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Kimpa

Svar: Det var längesen mann hörde av dig! :D Hur är det? Läser du fortfarandne min blogg?

Jo, jag vet, det var ganska mycket skämt om det där. Vi brukar nämligen alltid skämta om det, jag och mia vänner. Jag tycker det är en jättebra erfarenhet!

Tack!

Postat av: Marica

Haha, ja, min syster fick samma fråga när vi åkte tåg hemma i Värmland i julas: "Jaha, en skolungdom? Nähe, ojdå, förlåt, en ungdomsbiljett var det ja... nähee, oj då du är snart 30! Oops!" Hehe. Just nu är det väl inte så roligt att se ut som en 15 åring, får hoppas det känns bättre längre fram. =)

2008-01-25 @ 12:35:26
URL: http://www.renbebis.blogspot.com
Postat av: johanna

UTMANING: VAD SAMLAR DU PA ?
kom o tänka pa en liten sak...
när man va liten sa samla man jue oftast pa suddigum, bokmärken, kapsyler m.m

men sen nu i "vuxet" liv sa samlar man jue pa helt andra saker ??

sa jag utmanar dej.... vad samlar du pa ???

SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR NÄR DU E KLAR SA JAG FAR SE PA SVARET =)

2008-01-25 @ 12:35:52
URL: http://johannaspratstund.blogg.se
Postat av: louise

Igår skulle fick jag snällt visa upp mitt körkort på macken, när jag kom in osminkad och i myskläder. Hon tittade väldigt skeptiskt på mig när jag drog upp mitt körkort. "Jaså, har du körkort till och med". Jag: "Eh, ja, jag har faktiskt haft körkort i 3 år nu i januari". Kassakvinnan: "Jasåminsann", medans hon sneglade på mig, ner på körkortet och på mig igen. "Är det verkligen du det här". "Ja, jag ä inte sminkad just nu.. "Kvinnan såg väl nån likhet till slut, men jag blev absolut inte sårad utan sa bara att det är ju skönt att se ung ut så länge det varar :)

2008-01-25 @ 17:27:16
URL: http://cypaz.blogg.se
Postat av: Storebror

För inte så länge sen frågade tjejen i kassan på systembolaget om jag hade leg... jag kan inte annat än le stort åt det hela. Det är 16 år sen jag var 20 :D
Men det var snällt av henne att tro att jag var för ung för att handla. Jag tror att jag ska rama in kvittot, för det var en historisk händelse.

2008-02-08 @ 15:40:17
URL: http://alvmarken.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits