Skrattretande!

[10:54]

"Vill man inte använda päls så ska man inte använda fuskpäls heller!" Om man inte ska äta godis så ska man väl heller inte ersätta luncher och diverse måltider med en CHOKLAD-måltidsbar? Vilket hyckleri, jag säger då det :)

Uppdatering:

Att folk inte fattar att det inte har med maten att göra, största felet ligger hos en själv. Vad stoppar man i sig och hur mycket stoppar man i sig? Äter man med tre timmars mellanrum och tänker på att få i sig frukt och grönt, mycket vatten och vitaminrik kost så har man kommit en bra bit på väg. Överkonsumerar man så fattar man väl själv ganska snabbt att man inte kan förbränna alla kalorier och onödigheter man stoppar i magen, och då spelar det liksom ingen roll, då behåller man inte den vikten man vill ha. Man behöver inte minimjölk och lättprodukter där man har ersatt socker med socker om man analyserar lite djupare. Ska man stoppa i sig så kan man väl ändå ta äkta vara istället för att smutsa ner kroppen med diverse sötningsmedel och skit.

Man slutade att tillverka Coca-Cola Light med sötningsmedlet Aspartam i, har för mig att man sa att Aspartam är cancerframkallande? Hur som helst, istället bytte man till Sucralose för att det skulle vara mindre skadligt och blahablaha. Och nu har vi Coca-Cola Zero. De lanserade den för ett tag sedan och sa att det inte fanns något tillsatt socker i, men vad använder de för sötningsmedel måntro? Jo - Aspartam. Det sötningsmedel som man slutade att hälla i Coca-Cola Lighten för typ något år sedan. Så den gamla herdeliga Coca-Cola Light som har funnits bra länge har alltså återuppstått i Coca-Cola Zero-skepnad. Vilket lurendrejeri! 

Åter till viktfrågan.. Det har verkligen inte med vågen att göra heller. Muskler väger mer än fett och bara för att jag väger mellan 58-60 kg så är jag inte på någotvis fet och inte heller undernärd. Jag har muskler, herregud, jag tränar dans nästan varje dag och när jag började min senaste utbildning gick jag upp över fyra kilo på typ en-två månader. Ganska normalt med tanke på att jag tränade mellan 08:30-16:30 Måndag till Fredag. Jag väger mig sällan, däremot ser jag ju om fettringarna på magen ökar eller minskar och på så vis vet jag om jag skulle behöva träna mer eller ej, och om jag skulle behöva börja tänka på kaloriintaget.

Det är väl ändå träning man ska öka på än att minska på mat? Minskar man på matintaget så minskar energin. Och NEJ, bara för att man tar en nutrilett måltidsbar med browniesmak så ersätter man inte ett mål. Man borde kunna lista ut det själv, i alla fall en smart människa. Att hitta balansen mellan sin kropp och vad kroppen behöver för mat är väl det bästa, och toppa det med träning som passar personlighet och kroppstyp och voilá! Då slipper du en hel del grubblande..

Herregud, ät det du vill, unna kroppen. Se bara till att käka ofta, men kanske lite mindre mängder. Var 3:e timma, drick vatten för kroppens skull och se till att träna, det kan räcka med powerwalks varje morgon eller två-tre gympass beroende på vad man har för kroppstyp. Jag käkar mammas fettiga såser, bokstavligen öser på, jag är inte rädd för snabbmat, nog för att vitaminerna inte riktigt sitter i en cheeseburgare, men ändå. Jag stoppar i mig det jag känner för, och visst, äter jag mer än vad jag kan för bränna så nog fan går jag till slut upp i vikt. Men då har jag ju bara mig själv att skylla, ingen annan tvingar i mig choklad och fettdrypande pizzor. Det gör jag så bra själv så :)

- Med all respekt för diabetiker, för jag VET att dessa inte kan stoppa socker i magen hur som helst.

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits