Nattjobb

[22:00]

Jag är svampig i hjärnan igen. Jobbade natt inatt, mellan 23-03. Fy bubblan vad mycket pommes frites jag har sänkt ner i fritösen. Herre jisses vad mycket mellan pommes frites och stora pommes frites jag har gjort i ordning. Och framför allt: FY FAN, vad ni Falubor stökar ner. När jag gick hem efter 03 så såg man nästan inte golvet för all skit, och det är sant! Det såg ut som att folk bara hade lagt papper, kartonger och all annan typ av förpackning som Donken använder på golvet rakt upp och ner. Bara lagt det där och sen gått hem och lämnat det till någon annan stackare. Gör ni så på hemmafesterna också? En krake hade spytt över ett bord också, och en av mina medarbetare fick, stackare, lov att stå där och torka efter spykraken.. Jag hittade ett antal olika spritflaskor lite jär och var när jag var ute i lobbyn och städade, lite ölburkar och en läsk också. Senaste trenden är att tigga till sig, eller rent av köpa, Mc Donald's muggar och blanda spriten i dessa. Ska tydligen vara jäkligt coolt, för alla fjortisar i alla fall.

En kille handlade för över 500 spänn. Vem handlar frivilligt för så mycket på Donken? Då går man väl hellre ut och äter finmat.. Fast, vad vet jag.. Han ville uppenbarligen ha massa Donkenfood hur som helst, men han upprepade meningen "jag vet inte ens vad jag har beställt" till sina kompisar ett antal gånger. Är man full och har fått lön verkar det vara dumt att gå till Donken om man inte kan fatta vettiga beslut. Han sa flera gånger att det inte spelade någon roll vad jag slog in och att jag kunde lägga till något som vi hade i skåp och blahablaha. Sålde bra gjorde vi nog i alla fall, med tanke på att det var fullsmockat från 01-03.

Idag har vi tagit det lugnt, jag sov lite längre än J som vanligt, han har uppenbarligen rejäla sömnproblem eftersom han inte kan sova längre än till 08:00, för sen börjar han hålla på och maska sig och till slut så måste han gå upp pga rastlöshet. Ha, jag kan sova hela dagen om jag är riktigt seg. Jag har också jobbat lite, fast på DANSA! I Falun, ska sitta och sälja biljetter nu i några dagar. Alla människor är så trevliga, så det är ett nöje att sitta där. Är ju rätt soft om man säger så :)

Nu ska jag sätta mig och låta svamphjärnan såsa lite framför tvn. Ska egentligen upp klockan 08:00 imorgon och tvätta. Får se om jag orkar eller ej..

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits