Släktträff

[16:08]

Gårdagen tillbringades i Dalstuga med släkten. Herre jisses vad mycket stohej det kan bli av något så oskyldigt som en släktträff. Fast vi Nordgrenare har en tendens att vara lite Wild and Crazy tror jag. Är ju inte direkt så att vi sitter och kollar på Bingolotto och ett glas vin tillsammans i alla fall...

Hur kul som helst. Hade tipspromenad genom byn när vi kom, och lite mat där efter. Jag hade ock ganska så lite rätt, men å andra sidan var det om släkten, och jag var ganska sent påtänkt. Så jag har missat en del felsägningar och bloopers genom åren kan man säga. Kul var det i alla fall, och jag kunde gissa mig till 4 rätt av 9. Ola fick 1 rätt, så honom mobbar vi! Vi hade Allsång med släkten och Femkamp också. Vi gästades på allsången av bland annat Elvis "the Pelvis" Presley kan jag ta och tala om. Inte illa, bilder kan nog komma här inom kort, om jag inte väljer att sälja dem till högstbjudande istället.. På femkampen så var jag närmast att hitta en sten som skulle väga 1 kg. Sen skulle jag visserligen dricka upp ett glas Xider så att det bara var en cl kvar i glaset, och där låg jag tyvärr i lä med mina 4 cl mot Yngves 1 cl prick! Jag kan inte sånt, ärligt talat. Jag kunde ju i alla fall vinna "Vem kommer närmast 1 kgs stenen" mot Åsas 7,55 kgs sten. Jag kan avslöja att väldigt små stenar faktiskt väger 1 kg..

Helgen har i alla fall varit lyckad. I Fredags så var ju Alexandra på hopptävling på Mora Ridklubb. Jag som bara skulle se hennes 2 turer, men det slutade med att vi stod och bet på naglarna för att det blev så spännande. Alexandra gjorde ett förbaskat bra resultat i båda klasserna. I LCn kom hon faktiskt placerad på en 6:e plats av typ 28 st kanske. Ni som rider vet själva vilken bedrift det är att komma placerad på en Nordsvenska travare mot alla framavlade hopponnier som kostar multum. Så hon klådde minsann en jäklarns massa duktiga ryttare med nordisen Fager, och jag är stolt över henne! Hon red förbannat smart till skillnad mot en massa andra som gasar som om de satt på en Harley Davidson.. Nä, hon skulle ha vunnit, så bra red hon. Lugnt och med jämnt tempo med smarta och bra svängar i omhoppningen utan ett massa drag och slit i dessa små djurs stackars munnar. Hon blir en farlig Young Rider tror jag, punkt.

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits