Jag tar tillbaka..

[17:03]

Efter regn kommer solsken. Men här ligger regnet och luvar i bakhåll varje sekund av varje dag som går. Jag tar tillbaka att saker och ting känns ljusare, för nu börjar det bli precis tvärtom igen. Varför ska det här hända? Jag hatar att se mina nära såras.. Jag vet inte vad jag ska göra.. Men.. Jag kan ju inte göra något, jag känner mig så hjälplös. Jag tror att pappa börjar ge upp nu...

Jag brukar säga att man inte ska säga "Nu kan det inte bli värre". Nu tänker jag aldrig mer säga "Nu kan det bara bli bättre". För motgång föder uppenbarligen motgång och jag ber till änglarna i himmelen att de ger oss kraft att klara av det som håller på att hända. Man ska inte gå händelserna i förväg, men det verkar inte bli bättre, utan precis tvärtom. Å vad jag är trött att hållas på sträckbänken. Klockan 18.. Det har gått en evighet hittills och sista 50 minuterna blir väl ännu längre..

Och apropå något helt annat så har jag fått mer jobb på Dansa! I Falun. Känns skönt. Mitt i all eländighet finns en strimma av ljus. Den lilla, lilla, nästintill obefintliga ljusstrimman föder förr eller senare hopp som växer sig större.. Men jag kan inte komma ifrån att allt elände finns kvar här hur långt bort jag än skulle åka. Jag önskar att jag kunde nypa mig i armen och vakna ur denna mardröm.

Imorgon bestäms även våran ponny Nortons öde. Ska han bort så vet jag inte hur mycket mer man klarar. Det skulle bara fattas det, att man måste ta bort honom. Vad gör vi då? Jag orkar inte spekulera i det än, men man ska förbereda sig på det värsta. Det är lika bra det...

Jag älskar er alla som stöttar och skriver fina saker till mig. Jag älskar er för att ni bryr er och för att ni är underbarast i världen. Vad vore jag utan er? TACK för att ni finns där för mig!!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: uve

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, mer än att vi tänker på dig! Förstår att det är mycket tankar, känslor och att det måste vara väldigt jobbigt just nu. Stor kram från mig och bebisen som INTE vill komma ut nån gång.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits