Argheten själv

[12:31]

Stod och gräddade pannkakor fram till sena kvällen igår. Grejen är den, att jag gör ett recept för ca tio ungar, och stekpannan är i miniatyrformat. Nästan så man kan kalla det för plättar faktiskt.. Hm, det har jag inte tänkt på. Det kanske är meningen att man ska göra plättar i den i fortsättningen? Nä, det är faktiskt bara en mycket liten stekpanna. Man är ju måttligt trött efter den trettiofjärde jävla ägg-mjöl-mjölk-salt-smör-kakan, och ser ner i bunken och finner att halva pannkakssmeten är kvar. Jahopp, då var det bara att grädda trettiofyra smålortar till då. I-landsproblem AB. Finns ju faktiskt ungar som aldrig någonsin ätit en pannkaka..

Inatt hade vi samma problem, dunkadunkamusik a la jamaica (fast på något udda språk) och sömnbristen blev ett faktum. Jag är arg. De fattar uppenbarligen inte att man sover, i normalt fall, vid två en Onsdagnatt.. Så jag ska nog ta Joels förslag och gå upp och träna lite steppdans, på deras fönsterplåt. Det låter högt och är nog ganska irriterande. Hur den plåten ska hålla för mig är ett senare problem!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: castru

Jag kan bara föreställa mig hur jobbigt det är. Ugnspannkaka nästa gång kanske? ;)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits