Att lyssna

[12:02]

Kollade nyss på ettan, UR hade ett reportage om stress. Då insåg jag att jag måste börja lyssna mer på min kropp. Jag tror att jag blev sjuk för några veckor sedan för att min kropp sa ifrån. Det kom som en blixt från klar himmel, jag har aldrig känt mig så hängig och trött i hela mitt liv. Jag har på sistone blivit väldigt dålig på att äta ordentligt, jag har dubbla jobb så att jag ska ha råd att betala en del räkningar, jag sover dåligt och tränar 10 pass i veckan. Jag jobbar på Mc Donalds där stressmätaren skjuter i höjden varje gång man är där, jag jobbar även som dansledare på DANSA! I Falun åtta lektioner i veckan och ska hinna planera alla koreografier, upplägg av lektioner och det som följer med det ansvaret. Jag måste säga att jag faktiskt är jävligt duktig på det jag håller på med trots allt. Jag klarar av det. Men kroppen klarar det inte lika bra just nu..

Måste lära mig att äta ordenligt igen, lyssna på tidiga signaler i kroppen så att jag kan ta det lugnt, börja tänka på mig själv och inte alla andra runt omkring. Det har ju hänt så mycket överallt på sistone. Allt har liksom kastats i en gryta och rörts om. Lite förvirrad är jag allt. Men.. Jag saknar det som varit, framför allt hemma hos mamma och pappa, där det för bara ett kort tag sedan var så mycket folk och djur jämt, så mycket liv.. Ja, det har minsann hänt mycket. 2007 var inget bra år..

image293

Trots detta faktum så mår jag faktiskt bra. Jag kommer inte att bli utbränd, jag klarar av det här. Jag behöver bara lära mig att stanna upp och ta en paus ibland, att stanna upp och bara andas lite..

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Marica

Ja, du måste vara rädd om dig! Trappa ned på intensiteten på det som inte är viktigt för DIG (pengar måste vi ju alla få in, men det är skillnad på att jobba och att slava, om du förstår vad jag menar...) Förresten, vilken underbar bild! Vill ha sommar nuuuuu! Kram

Postat av: Bella

Vi är som du! Jag och den andre tjejen på min blogg. Vi går sista året på gymnasiet(dans). Där håller vi på med en föreställning som har premiär när som helst. Efter skolan tar vi varje dag bussen till en annan stad där vi går balettakademiens förberedande danslinje. Sedan jobbar vi en del och har pojkvän att tänka på. Så, två utbildningar på en gång gör att man inte får mycket vila. We feel you!

2008-03-14 @ 13:55:52
URL: http://belbec.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits