Urladdad

[10:47]

Nu kanske ni har trott att jag faktiskt gick och avled under besöket hos farbror doktorn i Fredags, men jag kan meddela att så är inte fallet. Jag har bara haft en enorm bloggtorka, och dessutom har jag legat i världens jobbigaste förkylning, drog på mig hosta på köpet. Värst av allt är kanske ändå min diagnos från besöket hos de kunniga: Jag har bältros. Mycket lindrigt dock, så ni behöver inte tycka synd om, men ändå. Googlade bältros i Fredags, och det kallas tydligen helveteseld..

"Bältros, herpes zoster, börjar som en brännande smärta på ena sida av kroppen - oftast i midjehöjd. Efter ett par dagar kommer en bältesformad hudrodnad där små blåsor kan ses. Det är viktigt att söka vård inom tre dygn, eftersom det då är möjligt att sätta in effektiv behandling. Bältros orsakas av vattkoppsvirus. "

Jag sökte vård en vecka efter att utslagen skådats på min annars så sargade kropp, så de hade inte så mycket att hjälpa mig med. Hähä, de såg så fåniga ut båda tanterna där de stod och inte visste vad de skulle säga efter att de utbrustit i kör att det är bältros min kropp lider av. Efter den uppenbarelsen måste de ha blivit sjukt blyga eller så visste de helt enkelt inte bättre än att stå och stirra på mig där jag stod och berättade om hur jag googlat ämnet och att det borde göra ondare eftersom det tydligen ska vara som att det faktiskt brinner i huden, och jag har då inte känt av någon eld minsann.. Men det är tydligen väldigt olika, så jag måste ha haft tur. Jag har åtta små bubblor på vänster sida, som kliar litegranna, men inte fan har jag märkt av någon brännande smärta. Tack och lov för det ska vi väl också lägga in i hela sammanhanget, för det är ju inte direkt så att jag VILL att det ska göra ont,  utan tvärtom.

Over and Out//


Kommentarer:
Postat av: iRiC

usch, va omysigt ^^, haha. men du verkar ju ha ett fint arkiv att gå igenom i sjukans tider ;) haha!

Postat av: Marica

Åh nej, stackars dig! Men tur i oturen att det inte gör jätteont i alla fall... hade bältros i lekis och det var inte den skönaste upplevelsen i världen. Hoppas att du mår bättre snart... ses sen! Kram

2008-01-28 @ 12:06:40
URL: http://www.renbebis.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits