Tonvis med tvätt

[14:22]

Bra dag, härligt väder och allt. Ska snart baka lite inför ikväll då i ska fira lite att jag och syster har fyllt år. Mysigt värre. Mamma är dock inte hemma, känns dumt att inte ha henne med på detta liksom. Blir i alla fall tårta och kaffe, muffins och senare lite annat att dricka. Jag är partajsugen och vill ärligt talat gå ut för första gången på en hel evighet. Har inte varit ut på typ ett halvår eller något i den stilen.. Hm.. Jag börjar bli hemmafru för tidigt.

Tvätt till förbannelse. Vi har tagit med två svarta sopsäckar med tvätt - Helt sjukt mycket med andra ord. Men trots att alla trodde att det aldrig skulle hinnas med så verkar det ändå så, för nu har jag bara tre högar kvar. Pjuh. Och jag hängde en del tvätt ute. Halvblöt tvätt, starka vindstyrkor, nyduschad mig med blött hår och skugga kunde bara resultera i en sak, och det var att jag fick lov att gå in och sätta på mig mössa och vantar. Höll på att dö ett tag. Njae, inte dö kanske.. Men nästan. Kallt som bara den hur som haver.

Jag är ensam inne. Alexandra är på ridklubben och mockar och har sig, mamma jobbar, Therese slutar snart jobba, pappa och J är ute och snickrar. Jag sitter här. Effektiviteten är total och häpnadsväckande! Hualigen..

Hoppas att bigsis kan klippa av mig min långa lugg idag också. Eller imorgon ioförsig. Bara det blir gjort innan vi åker hem igen. Jag kan inte ha det såhär nåmer. Och frisör måste jag gå till också, klippa av mig alla slitna toppar som har växt till sig under åren som gått..

Nä nu måste jag baka lite så att jag får något gjort.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Teomarlene

I like your website. Good job.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits