Smärta AB

[15:50]

Klockan är mycket, jag sitter på Pappersvinden och tar hand om affärerna tills Monica och co kommer tillbaka från Borlänge där de är och packar upp alla grejor till mässan i helgen. Jag ska undervisa 7-9åringar om snart en timme och börjar bli lite stressad att de inte kommer hinna tillbaka innan dess. Men det gör de, I hope..

Jo, apropå smärta så har jag tränat sönder mina stackars vader. I Måndags körde jag ett killerpass för benmuskulaturen med mina elever, och det skulle jag väl ha varit smart och vänta med tills om några veckor då man har hunnit komma igång igen. Men kaxig som jag kände mig så körde jag en rejäl styrkeövning för benen, och det resulterade i att jag gick som en 80-åring både i Tisdags och igår. Igår var J iväg till Örebro för en operation, och jag följde med honom dit tillsammans med svärfar och J:s farmor - Det skulle jag inte ha gjort. Hade ont i benen redans i Tisdags eftermiddag, började känna hur benen drog ihop sig mer och mer, och igår var det kört. Jag tog mig knappt upp ur sängen och när jag väl kommit därifrån fick jag trippa på tårna med böjda ben för att slippa den hemska smärtan som vuxit fram under natten. Hujedamig, jag har aldrig haft så ont i muskler någonsin innan denna hemskhet! Dum som jag var så följde jag även med och åkte bil hit och dit i några timmar som bara förvärrade saken ännu mer.

Det kändes som att mina vadmuskler hade blivit tio cm kortare, på riktigt alltså.. Jag fick inte ner hälarna i backen, värst var det på höger ben. Kan fortfarande inte gå normalt och jag var ju livrädd att något allvarligare var på väg. Så idag fixade min chef en tid hos hennes massör uppe på regementet. Jag gick dit helt ovetandes om vad som väntade mig. Jag har alltid varit skeptisk till massage hos en utbildad masör eftersom jag har hört om hur jävla hårt de tar i. Jag är så känslig i både bindväv och muskler att det gör ont bara man masserar löst.. Så jag sa det till honom, och han var faktiskt snäll och tog det ganska så lugnt. Jisses, jag behövde det verkligen kan jag avslöja. Och han blev jätteförtjust när jag sa att jag var skeptisk och att jag aldrig hade gått till en massör tidigare.. Hm, jag var osäker på om han tänkte vara elak eller ej när han sa så. Men det visade sig att han var ganska så snäll faktiskt :) Skönt var det också, blev nästan helt bra precis efteråt, men nu är jag stel och jävlig igen..

Det var tydligen bara väldigt svår träningsvärk, och Helena som är så omtänksam ville ju skicka mig till någon som kunde hjälpa mig lite på traven. Men vad Helena "glömde" att säga var att massören eventuellt trodde att det var en inflammation i musklerna, och därför så skulle ha kanske köra ett pass med akupunktur. Hujeda - Tur att hon inte sa något åt mig, för då hade jag nog inte gått dit. Hon vågade inte säga något eftersom jag lät så skeptisk redan från början. Nåväl.. Hoppas det är bättre imorgon i alla fall.. Får idag nöja mig med överdosering av ormsalva och stretching av vaderna.

Måste göra något vettigt nu.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Karin

tack:) sträckningen kändes illa först men dagen efter var det bra igen:) ha det fint!!

Postat av: Runeagathe

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-07-24 @ 07:52:55
URL: http://runeagathe.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits