Här igen..

[12:40]

Ack så fort tiden går. Funderar på att åka och städa studion så snart jag kan så kanske jag får vara ledig fram till lektionen ikväll vid 20:00.. För jag orkar egentligen inte sitta och skriva ut massa fakturor idag igen. Min hjärna smälter..

Sitter på Pappersvinden nu, jag trivs här. Dido sjunger här i cdn, och det är bra behagligt att sitta här i tystnaden och lugnet och bara vara. Jag har dessutom på mig min absoluta favorittunika/klänning. Den är så söt att jag vill äta upp den hel. Mossgrön är den också, eller vad det nu heter. Är inget fashionfreak direkt, så jag kallar den för mossgrön tills någon bevisar något annat. Har bruna bomullsleggings på också, och ett par stora raggsockor på fötterna. Känner mig inte speciellt glamourös, men jag trivs. Stilen passar min sinnesstämning perfekt! Fejkfoppatofflorna åkte på också, för att jag har så förbannat ont i mina hälar. Det är inte bra att dansa för mycket barfota, det är nu konstaterat eftersom jag har ont i hälarna jämt nu när jag inte har skor på mig. Jag har helt enkelt dansat bort mina fettdepåer som sitter på hälarna. De kommer heller aldrig tillbaka, så jag kommer få leva ett liv med konstant smärta i hälarna så fort jag är i strumplästen eller barfota för länge. It sucks..

NU om dagarna är jag ständigt stressad av någon anledning.. Jag kan inte egentligen fatta varför men jag tror att det har mycket att göra med att jag inte jobbar vanligt som alla andra från morgon till em utan från em till kväll.. Hm, jag känner att jag stressar mer än vanligt när jag jobbar så. Men sen är det väl för att jag måste förbereda nya danslektioner varje dag, så jag kanske vänjer mig tillslut.

Läste i Skinhead Barbiedolls blogg att hon försökte få ett svar ur någon som tydligen föraktade de som gick i mjukisbyxor till skolan. Jag förstår inte hur man kan uttala sig och säga att de som gör så måste ha mindre pengar. Vilken blåst människa. Det tråkiga var att jag faktiskt tyckte hon verkade vettig, ända fram till nu. Jag har det inte sämre ställt för att jag går i mjukisbyxor i skola/på jobb. Jag går i mjukbyxor för att det är skönt med omväxling. Sen är det väl en del av mitt jobb också förstås.. Men mjukbyxor är skönt och tycker man att en person som går i såna är lägre än en person som klär upp sig varje jäkla dag. Jag blir så irriterad på människor som tror att de är "finare" än andra.. Vilket folkslag, fy fan!

Jaja, nu ska jag inte irritera upp mig. Alla tycker vi olika, det är ju självklart. Men att man ska vara mindre fin bara för att man vågar gå i mjukbyxor på offentlig plats är ju bara töntigt. Jag tycker att mjukbyxor faktiskt kan vara jävligt befriande att gå i!

Over and Out//


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits