Trött dam väljer satsumasfrukost

[10:31]

Måste vara den konstigaste rubrik jag har valt att använda hittills. Men det är ju så. Jag är fruktansvärt trött trots att jag inte hade så mycket dans igår, jag orkar inte göra frukost så jag sitter och käkar satsumas i mängder just nu. Min mage kommer med andra ord snart att bli mycket arg!

Det var en spännande eftermiddag/kväll igår på DANSA! I Falun minsann. När jag kom dit vid kvart över tre så märkte jag att några lampor i lilla salen inte funkade. Helena sprang omkring på övervåningen och väsnades, så jag antog att en propp hade gått. Var rätt svårt att städa ordentligt när man inte ser riktigt bra. Nåväl.. Städade ändå, och skurade på bäst jag kunde.. Och så vips, så knäppte det till och så funkade inte lyset överhuvudtaget. Helena kommer nerspringande och frågar om det finns någon el, näe tänkte väl jag och svarade likadant. Nu blev det minsann helt svart istället. Hon ringde några samtal och cirka en halvtimme senare fick vi bekräftat av en vaktmästare på området att det hade brunnit i ett elskåp och att hela regementet var utan el.. Jahopp, tänkte vi, hur fan gör vi med lektionerna?

image226

Man sa att det inte skulle finnas el förens imorgon, idag med andra ord, så vi ställde in alla lektioner som låg så pass sent på schemat att det skulle hinna bli mörkt ute. Jag fick ha mina elever mellan 17:30-19:00, och naiv som jag var så trodde ju jag minsann inte att det skulle bli mörkt förns vid 19-snåret. Tjii fick jag när jag märkte att det började skymma redan vid fem.. Lite smått panikslagen sprang jag omkring och letade ljuskällor strax innan lektionens början. Helt kolsvart i hela lokalen, tända ljus överallt i danssalen. Ingen stereo som funkade, fick använda en batteridriven bergsprängare som inte gick att höja mer än till 50, vilket inte var speciellt högt! Jag såg inte vad eleverna gjorde och jag såg knappt vad jag själv gjorde. Men lektion hade vi. Kändes som värsta yogapasset, eller varför inte ett luciafirande. Jättevarmt blev det av alla värmeljus och jag fick till råga på allt till slut lov att sätta mig på en stol och ha bergsprängaren i knäet för att den annars valde att hoppa till lite så fort någon satte ner foten lite för hårt. Mitt bland alla ljus satt jag på en stol och andades in endast det som kom från ljusen. Ett tag blev jag nästan svimfärdig. Varnade även mina stackars elever för svim-fenomenet som ofta sker i samband med mängder av tända ljus..

Eleverna tyckte i alla fall att det var mysigt och att vi borde göra så fler gånger. Kanske ha det släckt och med tända ljus, men aldrig mer med en vanlig dålig stereo till!

image227

Nu ska jag få i mig lite käk i magen, sen tänkte jag faktiskt gå till Pappersvinden idag som jag har sagt nu i flera dagar.

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits