Stökiga Fredag

[10:17]

Idag bär det av hemåt Moratrakterna, ska hem och bli gödd av svärföräldrar och föräldrar. Alltså, både mina och J:s föräldrar bor i Mora Kommun, så att ni inte blir förvirrade. Så när J slutar så ska vi bege oss så fort som möjligt så att man kan ta det lugnt denna Fredag. Så det blir svärföräldrarna ikväll och hemma hos mina föräldrar imorgon. J och pappa ska ju fortsätta bygga, så de behöver hela Lördagen till det. Jag blir väl hjälpreda i stallet om jag inte gissar helt fel..

Duschade igårkväll. Hade på ansiktsmask som jag köpt på ÖB, helt sjukt bra faktiskt. För 5 spänn var den garanterat värd det. Luktade apelsin dessutom. Så jag lät den sitta på medans jag värmde mat som J skulle ha med som matlåda, sen var det bara att dra av den. Sen snabbt in i duschen eftersom att jag frös som fan, och hade gjort precis hela dagen. Peelade, rakade ben, lät balsamet verka ordentligt och voila kände jag mig som fräsch igen efter veckans danshysteri. Blåste inte håret innan jag gick och la mig. Påminner er som inte kommer ihåg att jag har klippt mig, ganska så många olika längder. När jag hade hellångt hår så blev mitt hår efter varje dusch sådär vågigt/halvlockigt så ni kan ju bara tänka er hur det blir nu när jag har massa olika längder i håret. Toklockigt. Var ganska sött, tills jag vaknade imorse och såg ut som en långhårig pudel med volymspray i rötterna. Helt galet var det, och har ännu inte riktigt fått någon styrsel på det. Luggen är inte att tala om, den är ju väldans kort och fin om man plattar och har sig, men nu ser jag ut som en punkare, om man bortser från puderufset där bak.. Får helt enkelt kalla mig för pudelpunkrockare idag..

Det är fanimig inte lätt att ha hår. Det tokiga är ju att frisören faktiskt skar ut mer än hälften av mitt hår, så att det såg ut att ligga två stycken hela peruker på golvet, men ändå så har jag så in i nordens mycket hår kvar. Var kommer allt ifrån kan man undra?

Här hemma ser det ut som skit, rent bokstavligen. Eller näe, det ligger inte skit överallt förstås, det skulle vara rätt äckligt. Men det är så jävla stökigt och vi har disk till förbannelse. Så nu ska jag sätta igång med städningen och sen ska jag packa iordning så det bara är att ta med sig grejerna och åka sen när min kära sambo kommer tillbaka från jobbet. När jag anser mig vara klar med städningen så ska jag traska till Pappersvinden och våldgästa lite där. Amberle kommer dessutom att vara där idag, så jag måste ju bara dit, för jag har inte träffat henne på evigheter. Självklart så hade jag gått dit även om hon inte varit där, för det är ju alltid lika kul att träffa Monica, och min bror som brukar komma dit :) Så nu måste jag sätta fart om jag ska hinna med allt.

På Måndag är min första dag på Mc Donalds. Undra hur detta ska gå, i lunchrusningen och allt. Wiieho, med inte en allt för lättsam stämma....

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Karin

mm den är psykande haha
detsamma:) kramis!

Postat av: Mikalmona

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2008-11-14 @ 09:00:59
URL: http://webcomnetworks.com/mikalmona

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits