Lördagseftermiddag

[15:23]

Har varit i Borlänge sen typ halv elva. J:s föräldrar har köpt kök som skulle plockas ner och på släpvagnar. Var rätt skönt ute, lite ruggigt men efter att ha stått ute i typ två timmar blev det ganska så kallt. Mina fossingar frös nog mest. Lekte med Oliver så man tänkte ändå inte så mycket på det..

Ska snart iväg och undervisa ett gäng fotbollstjejer som ska ha avslutning, och då ville de dansa tydligen. Skoj! Så jag ska undervisa dem i en timme, sen bär det av ut mot Sågmyra och en kväll av barnpassning medans tillhörande föräldrar åker på kalas och roar sig litegranna. Ska bara ta det lugnt, äta godis och kanske spela Xbox och glo på någon film eller två. Ska i alla fall inte tänka alls på jobb eller så. Bara låta hjärnan gå lite av sig själv. Koppla bort verkligheten. Gud vad skönt det låter just nu..

Ska dammsuga det sista i hallen nu, sen måste jag byta om och åka till dansstudion. Nu ser lägenheten till och med ren ut, vilket den inte har gjort på mycket länge. Ska bli så förbannat skönt att flytta härifrån. Pappren är inlämnade, så den sista januari ska vi senast vara ute härifrån. FY SÅ SKÖNT!

Det är grått ute, löv överallt och frosten ligger tjock på rutan varje morgon. Kylan biter i kinderna, mina raggsockar åker på titt som tätt. Mörkret gör sig allt mer uppenbart för varje dag som går. Man måste till och med tända lampan för att hitta vad man letar efter på kvällarna. Det är nog dags att inse att det nu lider mot jul..

image247

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits