Kelsey Briggs

[10:58]

Satt precis och kollade igenom mina favoritbloggar. Inne på en av dessa bloggar hittar jag ett inlägg om ett barn vid namn Kelsey Briggs. För att citera videon som jag såg: "Came into this world December 28, 2003. Went to heaven October 11, 2005."

image248

Kelsey verkade vara en så underbart söt unge. Hennes mamma och pappa separerade redan då hon föddes vad jag förstår. Kelseys mamma, Ray Dawn Smith, började 2005 dejta en man vid namn Michael Lee Porter, och efter att mamman börjat dejta honom började man se tecken på att barnet blev misshandlat. I April 2005 gifte sig Ray Dawn Smith med Michael Lee Porter och i slutet av April bröt Kelsey båda sina ben. Man placerade Kelsey hos annan part medans fallet togs upp i domstol. Men domare Craig Key gav vårdnaden tillbaka till mamman Ray Dawn Smith för att man ansåg att det var oklart vem som misshandlade Kelsey. I Augusti 2005 såg Katie Briggs sitt barnbarn.. För sista gången.

"The last time I saw her, just the way she looked, the way she acted, she looked like she was dying, she was not the same child."

Kelseys mammas man dödade henne. Misshandlade henne till döds. Med flit sparkade eller slog han henne så hårt i magen att hon dog av skadorna. Kelseys pappa var soldat och kom hem från kriget, helt ovetande om vad som hade hänt under de senaste månaderna och istället för ett lyckligt återseende fick han begrava sin dotter.

"Kelsey was always brave, she was daddy's little soldier.."

image249

Världen uppfostrar mycket sjukt folk, så mycket att man börjar undra om det är humant att föda barn till något så onskefullt. Jag blir rädd för hur världen håller på att bli, och vad den har blivit. Jag önskar ingen människa gott som har gjort något sådant.. Våldtäktsmän, misshandlare, mördare.. Alla jävlar som förstör liv för andra.. Hur fan kan de leva med sig själva? Jag blir så upprörd, ledsen, arg.. Jag bara gråter över tragedin, jag gråter över hur sjukt allting är, jag gråter över hur lätt man kan förlora någon man älskar, jag gråter över allt hat, all smärta, all skit. Jag bara gråter och gråter.. Det jävliga är att detta händer varenda jävla dag!

För att se filmen till minne av henne besöker ni Kims Blogg som jag har länkad på sidan.

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Kimpa

Svar: Ja, det är verkligen sinnessjukt! Jag har tänkt på så många ord att beskriva det, och vad jag känner, men det finns inget. Jag är så arg, så förbannad och ledsen, och besviken. Skulle vilja rädda alla små stackare som utsätts för sådant...
Kramar

Postat av: Ohyes

Fy fan vad arg man blir när man ser detta.

BTW, är du från Mora? ;P

2007-10-28 @ 21:14:53
URL: http://imgonnascrewyougently.blogg.se/
Postat av: Skräptanten

som du förstår tänker jag inte läsa vidare om Kelsey, men jag är glad att du tar upp hennes historia i din blogg.
Ibland blir livet bara för mycket, eller hur? Hur ska man orka leva bland dessa sjuka människor?

Ibland måste man bara stänga ute hela världen och leva i sin egen lilla bubbla, annars går det inte...

Kram till dig!

2007-10-29 @ 15:52:24
URL: http://www.pappersvinden.se/skraptanten

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits