Varför lär jag min aldrig?

[00:22]

Uppretad - Igen. Efter att än en gång ha varit inne på Isabella Löwengrips bloggsida är jag uppretad och förbannad på vilken syn vissa människor har på andra. Isabella i sig är inte stora boven i dramat, hon kan säga saker som upprör även mig, men det är ju dessa jävla kommentarer som hon får som gör mig GALEN ibland. Finns det bara puckon kvar i världen eller?

"Kommentar till L, du låter som en kommunist, dom som arbetar på ica, har förmodligen inte ansträngt sig så mkt i skolan...de e där de gäller att visa framfötterna...å byggarbetare å lastbils chafförer, hur offta får företag sina leveranser i tid ? inte så ofta nej, för att föraren bakom ratten e en jävla dröne som skiter fullständigt i om leveransen kmr kl 11 eller kl 3, de är inget som påverkar hans lön, vi har nyss byggt om vårat hus ovh de skulle ta 5 veckor, de tog 7 dom byggjobbarna slet inte precis ut sig dom la en golvplanka sen gick dom ut och rökte, sen slog dom i en spik, sen va de lunch osv...ja tror bara att "L" är en av alla avundsjuka på de personer som lyckas i sitt liv..."

Herreguuuud, ibland vill jag bara göra mitt lidande kort och somna för all framtid. Vad är detta för PUCKO? Man undrar hur i helvete denna person överlevde dagis med sin översittarstil? Spö borde Johan Peter ha för att säga något så korkat. Jag får skrattsjuka och gråtattacker om vartannat. Jisses amalia! Människosläktet kommer, som jag tidigare sagt ett antal gånger, att förgöra sig själv i en MASSA helvetes dynga.. Hua, måste andas en sväng, innan jag får syrebrist och slocknar.

Pjuh, andningen behövdes. Håller på att gå upp i allt för höga varv, och det klarar inte min motor av idag. Ganska skoj teori i alla fall. De som jobbar på ICA var dåliga i skolan, eller hur var det? Skulle vilja veta var han hittar sina skämt.. Så, jag som jobbar på Mc Donalds är alltså en typisk "dålig" elev i skolan? Intressant värre. Konstigt är väl det att det finns många "dåliga" elever i skolan som faktiskt lyckas och blir jävligt framgångsrika, alla på sina olika sätt och ur olika "framgångs"-perspektiv förstås. Undrar egentligen vad han menar med att "vara dålig i skolan".. Man är väl aldrig dålig på allt man gör? Det är just det som är grejen. Jag tror inte att det finns en möjlighet till att man är helt urusel på allt det man gör. Vet många som har jävligt bra betyg i skolan som ändå jobbar på ICA och alla dess motsvarigheter. Alla har inte samma mål i livet bara.

Min sambo som är snickare är en "jävla dröne" som han så lustigt uttryckte sig den där Johan Peter.. Eller det var om lastbilschaufförerna som ALDRIG skulle bry sig om att leverera en vara i tid. I alla fall - Jag tror inte jag har hört NÅGON som har klagat på J:s entusiasm och jobbmoral. Han sliter som ett djur, likaså hans chef och de andra anställda där han jobbar. Överallt finns det bra arbetare, och mindre bra och på vissa ställen finns det nog även rent ut sagt skitarbetare. Men att dra alla över samma kant, det är förbaskat orättvist. Bara för att ett gäng snickare missköter sig betyder inte det att ALLA gör det. Alla snickare är inte några missanpassade, lata kedjerökare som inte gör saker i tid. Jag som har en sambo inom yrket vet med all säkerhet att det finns puckon inom yrket, det får jag höra en del om. Men jag VET också att det finns många sjujävlars duktiga snickare i vårat avlånga land. Skulle det inte vara för dessa snickare skulle ju inga hus finnas.. Snacka om att inte tänka efter. Vad vore samhället utan dessa snickare och lastbilschaufförer?

Det osar förakt om hans kommentar, och jag blir så förbannad på såna översittare. Vad fan, städa själv, bygg själv, torka upp ditt bajs ur brunnen själv som slamsugararbetarna gör varje dag de går till jobbet. Skola dig själv, skura andras toalettsitsar som städarna gör. Pumpa upp oljan själv, installera elen själv som elektrikerna med utbildning gör åt dig. Ta hand om dina föräldrar själv när de blir gamla, som äldrevårdsarbetarna gör åt dig. Fy fabel vad jag blir irriterad på folk som skiter innan de hunnit sätta sig på toaletten. Tänk efter FÖRE - Åtmistone en gång i kvartalet!

Svär som en borstbindare, jag vet. Skyller på att jag är gravt upretad och förbaskat trött!

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits