Sista för inatt..

[02:48]

"Jag blir nästan illamående när jag ser den typiska mellanmjöksfamiljen som tar husvagnen och semestrar i. På kvällen är det  dansbanan som gäller med dansbandsmusik. Pappan i familjen står och steker en stor flottig flintastek och vill ha beröm av alla att den är god samtidigt som han rapar över ölen han har i handen.. Nej usch!! Jag vill inte steka köttbullar, storhandla, samla på rabattkuponger, köra barnen till fotbollsträning eller kampa."

Fördomar och total respektlöshet. Jag förstår verkligen inte personer som tycker att hon skriver vettiga saker i sina inlägg om barnafödande eler icke barnafödande kvinnor och deras respektive situationer. Fy fan, det går ända in i märgen när jag läser det hon har skrivit. Tror inte ens att hon fattar vad hon gör.. Totalt respektlöst och ogenomtänkt. Jag blir nästan ledsen & gråtfärdig att inse att vissa människor bara rent av är djävligt elaka av naturen.. Respektlöst och elakt, som bara den!

Jag är stolt över min familj, som bara den. Mamma och pappa har gjort det bästa de har kunnat för oss. Alltid funnits där, brytt sig om oss och satt gränser. Inte låtit oss ränna ute om nätterna innan 18 års ålder, varit så in i bombens envisa med att inte ge sig om någon sa: men de får ju vara ute längre. Hela tiden visar att de har älskat oss och brytt sig om oss och våra liv. De har respekterat nästan allt som man har gjort. Gjorde man något fel så fick man stå för konsekvenserna och så är det än idag. Bingsjöstämman varje sommar, glädjen att vara en familj, mammas sönderkokta makaroner, "rödmjölk" i mängder, sommarstugan i Dalstuga, alla underbara djuren som alltid har funnit omkring oss, pappas underbart goda hamburgare på grillen under sommarkvällarna, kärleken mellan föräldrar och barn som aldrig riktigt behöver uttryckas verbalt, för man vet ändå så väl vilka starka band man har med varandra. Atmosfären, känslan av att vara hemma med folk som älskar en, turerna till och från stallet varje dag, alla dessa turer på Matekonomen tillsammans, släktträffarna, arvet av både de ökända love-handles och känslan för musik som alla vi syskon har ärvt, tryggheten, ärligheten, den underbara känslan av att vara högt älskad och oersättlig.

Synd att någon människa som ändå så många verkar tycka är vettig ska få lov att vräka ur sig så DUMMA saker och så mycket förakt mot en annan klass i samhället. Jag fattar inte att ingen människa reagerar på hennes argument.. Vad vore världen utan oss Mellanmjölksfamiljer? Om inte annat så skulle ju försäljningen rasa och gå rakt ner i botten om dessa familjer försvann. Vem skulle då kunna sitta på Milko eller Arlas högkvarter i Stockholm osv och tjäna massa pengar på att sälja all mellanmjölk till oss tragiska och illamåendeframkallande familjer? Hur skulle de då kunna tjäna pengar på att sälja oss alla dessa typiska Svenssonlivs-husvagnar?

Tänk efter före! Vissa uppskattar faktiskt campingsemestrar och fisketurer med mask på kroken framför sushi som kan ge en mask i magen istället.. Vissa älskar faktiskt sina liv, och dessa Svenssonliv behöver inte vara det minsta tråkigare än vad något glammigt liv som moderedaktör på Klick med fetinglön och massa massa timmar på ständigt bananskal och festande bland kändisar som till slut slutar ensamt i en lägenhet är.. Jag skulle inte idag nu när jag har mognat på mig så pass mycket att jag förstår var gränser går få för mig att sitta och säga att jag är äcklad över hur någon lever sitt liv. Det ända jag skulle säga att jag är äcklad över är hur politiker och folket med makten, folk med så jävlarns mycket makt att de skiter ut 100-dollarssedlar kan sitta och bara blunda för alla jävla problem som världen idag föder.

En person som vågar stå upp och fråga makten, den som sitter på pengarna med andra ord, varför inget mer görs för barnen som svälter ihjäl eller för krigens offer - Den personen förtjänar all min respekt. Men för att alla människor som jag stöter på inte lever det liv som jag skulle vilja att alla människor lever, så har jag ingen rätt att ställa mig och smutskasta deras tillvaro bara för att jag har mitt synsätt på hur ett "liv" ska levas. Herregud, alla är vi våran egen överman och bestämmer helt och håller själva hur vi vill göra med våra liv. Sure, jag tycker inte om att vissa anser att pengar är nyckeln till allt och att man blir SÅ lycklig med massa pengar och att man bara kan lyckas med liv och karriär om man har pengar i fickan. För mig handlar inte målet i livet om att bli rik eller jävligt, förbaskat högt aktad för någon ärvd titel eller ett efternamn som bokstavligen dryper av pengar.. Mitt mål i livet är att vara lycklig, att hela tiden känna att jag är nöjd som det är, att jag faktiskt inte behöver söka och söka eftersom jag redan mår bra som det är. Om det är ett liv med pengar eller ej, spahelger eller campingweekend i Grövelsjön, så spelar det ingen roll. Bara JAG är nöjd med min egen tillvaro. Lyckan som jag pratar om: Kärleken, och jag tror dessutom att jag har funnit mitt livs kärlek i J, att vara tillfreds med det man gör oavsett om det är att jobba som jurist eller som Mc Donalds-arbetare. Alla tjänar vi ju ett syfte med våra jobb. Utan jobb - Inget fungerande samhälle! Lycka: Viljan att hela tiden kämpa, att ha kämparglöden tänd hela livet, att inte ge upp. Som jag gör med min dans, att jag varje dag kämpar för att försöka uppnå total harmoni i mina pliéer eller att sätta den där piruetten klockrent. Strävan efter att komma ett steg närmre mitt mål med allt jag gör. Den där känslan av totalt lugn och härligt kärleksrus..

Ett värdigt liv för mig innehåller till största del kärlek. Utan kärleken som kommer från alla håll, familj, vänner, djur osv - Jag skulle inte överleva om det inte vore för den. Utan kärlek, inget liv. Om jag får kärlek i ett rikt eller fattigt liv spelar ingen roll, bara kärleken är ÄRLIG och sann..

Nu kom J upp och sa åt mig att klockan är tre.. Illa! Han verkar inge glad. Kom in i köket, tog en klunk av någon dricka, säkert Coca-Cola Light, grymtade lite irriterat åt mig. Det är vad jag menar.. Lyckan, så som jag definierar den. Sen om det livet inte är "fint" nog för andra ger jag blanka fan i, för så länge som JAG är nöjd med det som det är så ska ingen annan komma och säga att det inte duger eller att det är äckligt, illamåendeframkallande eller ovärdigt! LyckanDen kommer till de rika som till de fattiga, unga som gamla, stora som små. Vad man väljer ska man inte behöva höra skit för, varken åt ena hållet eller det andra då förstås. Jag kanske har framstått som hatisk mot kommentarer och argument som jag publicerat nu men så är det ju självklart inte. Alla blir vi upprörda ibland över saker som man tycker annorlunda än en annan. Diskussioner och olika åsikter behövs. Men att smutskasta och nedvärdera en annan människas liv - FY FAN VAD LÅGT!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: E M M A .xo

haha lite komiskt att man kan vara lycklig med att tillbringa lov i en husvang :S har min familj aldrig gjort och det kmr vi aldrig göra heller

Postat av: Skräptanten

Heja heja!

Jag håller med dig i vartenda ord!
Tänk vilken tur vi har som är medvetna om vilken tur vi har, och vad lyckliga vi är som är medvetna om vår lycka!

Det är tråkigt med inskränkta människor, men man kan alltid trösta sig med att det oftast är ganska unga människor som kläcker ur sig dylika plattityder, och
man får förmoda att de kanske blir lite visare med åren.
Du har tur du, som är en gammal själ i en ung kropp, för du har en förmåga att fokusera på rätt saker!

kram till dig!

2007-11-05 @ 13:14:41
URL: http://www.pappersvinden.se/skraptanten
Postat av: Viktorgry

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2009-02-10 @ 11:02:12
URL: http://viktorgry.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits