HERREGUUUUD!

[10:55]

Kan inte jag bara låta bli att kolla omkring på bloggar på Mest Aktiv-listan? Hamnade hos Isabella Löwengrip och till ett inlägg om huruvida 17-åringar ska gå på krogen eller sitta hemma och supa skallen av sig. Många säger att "alla gör ju det, varför blir ni så upprörda för?". Jag gjorde det inte.. Vet många som inte gör det. Jag är inte konstig för det. Fattar inte riktigt argumentet. "Alla gör det". Jaha, och då ska man tillåta det?  

Och NEJ, det är inte ok om krogen släpper in minderåriga, för om det hade varit ok hade man tagit bort åldersgränsen - uppenbarligen (?!).. Då hade den inte existerat alls. Då hade man skrivit en rekommenderad ålder istället. Man säger att det inte finns någon lag på att minderåriga får vistas på platser där det serveras alkohol. What? Är det åldersgräns är det ju uppenbarligen så att dessa minderåriga jäntor och pojkar INTE ska vara där, eller har jag fel? Fan, jag skiter fullständigt i om "Bella" går ut på krogen, jag känner många som gör det också. Hon får leva sitt liv precis som hon vill, likaså får alla andra människor i världen göra det. Man får själv stå för sina handlingar. Väljer man att gå ut på krogen som minderårig fast åldersgräns finns så är det ju upp till var och en. Jag drack när jag var minderåring visst, men jag var aldrig ute på krogen som minderårig. Men att påstå att det inte är att bryta mot lagen så är det väl fel, för som sagt, hade det inte spelat någon roll hade man inte haft åldersgräns kvar på krogarna..

Och sen till en kommentar från någon brud, som påstår att arbetarna inte hade funnits om det inte hade funnits någon överklass.

"till L: vad är det för jävla kommunistsnack? varför hackar ni ner på överklassen, om det inte hade funnits någon överklass hade det inte funnits några arbetare. för då hade det inte funnits några som hade kunnat starta företag eller betala ut löner. det är överklassen som betalar arbetarna och så kommer det alltid att vara.
och om bella är överklass, så hacka inte ner på det. hon jobbar iallafall för sina egna pengar och är ingen socialsnyltare!
"

Ja man undrar var världen är på väg minsann. Blir nästan full i skratt. Ungefär som de som säger att förintelsen aldrig ägt rum.. Snacka om förnekelse.

Jag blir mest bara irriterad. Som ni kanske märker :) Men det är absolut TUR att alla inte delar åsikter med varandra, för himmel vad tråkigt det skulle vara då. Dock hade man väl velat att man kunde slippa krig pga delade meningar förstås, men tyvärr går inte det som det ser ut idag.

Det är rätt skojigt att man blir utpekad som avundsjuk bara för att man inte håller med någon i en diskussion. Vem fan har rätt att peka ut MIG som den avundsjuka då? Kan det inte lika gärna vara så att motparten är avundsjuk på mig då istället? Jag skulle då aldrig dra slutsatsen att någon skulle vara avundsjuk på mig för att hon/han tycker annorlunda som mig. Alla är vi uppfostrade olika, har med andra ord olika värderingar. Om någon, däremot, skulle komma till mig och säga: Fan vad ful du är - Då kanske jag skulle kunna ana lite avundsjuka. Personer som mobbar andra kan jag anse som avundsjuka människor. Men att man har delade åsikter ser jag inte som avundsjuka. Så att peka ut mig som avundsjuk för att jag inte står för samma åsikter som Bella, det är rent av diskriminerande mot mig som kommer från "srbetarklassen".

Att det än i dag ska behöva vara så att man ser samhället i olika klasser. Fy bubblan. Det är så stenålder!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Ingeborg

Japp! Jag gillar honom! Vet du om han kommit till sverige än? Har inte hört honom på radion eller nåt... En frukt är nog en bra ide, och att äta så man inte är hungrig, tror jag... borsta tänderna och dricka vatten kan också funka ibland. Annars vet jag inte...

Postat av: Anonym

du skriver riktigt bra, så rätt

2007-11-02 @ 14:07:57
Postat av: iRiC

Isabella är sjuk i huvudet och jag börjar seriöst tro att hon inte rår för det. hon har aldrig haft det svårt i sitt liv. hon kan helt enkelt inte förstå att människor har det sämre än henne, och att hon dessutom motsäger sig själv hela tiden gör att man borde boka in henne hos en järnkirurg. ^^, men men. hänt nått kul annars? :D

2007-11-02 @ 21:59:36
URL: http://iric.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits