En ny morgon

[09:27]

J skulle ha fått sovmorgon till minst tio. Chefen hans ringde och bad han jobba innan åtta.. Kul för min stackars karl. Han som var så inställd på att få sova längre. Hoppas han får ta igen det en annan dag istället, så mycket som han jobbar och sliter så är han värd det!

Förresten, hur många går och äter på Mc Donald's på julafton? Insåg igår att jag måste försöka få ledigt om jag inte vill jobba på självaste julafton. Höll på att börja grina vid tanken på att stå och brassa hamburgare under Kalle Ankas Jul på tv.. Jag måste försöka få ledigt. Mamma och pappa bor trots allt i Mora, och det kan ju inte vara möjligt att man ska jobba till 22 för att sen få lov att åka bilfärd hem på en timma till Mora och missa allting?

Jag tvättar, och har gjort det sen åtta. Inge roligt. Men det måste göras. Ska skaffa kartonger idag så vi kan börja packa ner saker.. Kommer ett gäng och glor på lägenheten idag också, så det måste städas undan lite onödigheter som ligger och skräpar. Jag orkar inte egentligen, men man måste ju bjuda till lite. Apropå inget alls: Våran hyresvärd tyckte att vi egentligen var för unga för att bo här, och vi är 21 och 20 år gamla. Vi har haft kontakt med en kille i våran ålder som var intresserad, men det var tydligen inte intressant då, eftersom vi "egentligen var för unga" som han uttryckte det. Skojigt nog så är tjejen som eventuellt ska flytta in bara 18 år gammal. Man undrar ju hur folk resonerar?

Måste snart ner i tvättstugan igen. Finns en tvättmaskin och en torktumlare, torkrummet suger och man får två timmar på sig att tvätta per gång. Det blir ungefär två maskiner, om man har tur så hinner man två alltså. Annars får man snällt ta och tvätta en maskin per tillfälle och torktumla den, för det hinner man i alla fall. Bläh!

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits