I Finland

[09:38]

Sitter i ett bibliotek på en skola i Finland, Åbo närmare bestämt. KLockan går ju en timme före här, så egentligen är klockan alltså 08:38. Vi är liksom i grannlandet.. Skum känsla med tanke på att luftfuktigheten är så jävla hög att det känns som att vara i Japan.. Gah, så jävla varmt, jag dör. Snart blir det dans, folkdans närmare bestämt, i en av danssalarna här. Det håller vi på med fram till 16:00, sen blir det en guidad tur runt Åbo vid 17. Har inte ett klädesplagg med mig hit, alla kläder ligger i bussen, och vi ska ha folkdans hela dagen. Svettigt med andra ord, och jag har inte ombyte.. Stackars alla de andra i bussen säger jag bara.

Hade hemlängtan redan i Stockholm, och jag är INTE sugen på att åka färja tillbaka, med tanke på att vi åkte "den roliga" båten, och vi ska åka en tråkigare på vägen hem. Det enda som var kul på båten var buffén. Säger alltså en hel del. Fy fan! Tråkigare får man leta efter..

Saknar alla där hemma, saknar min karl. Vill hem och krama och pussa på honom, sova bredvid honom så man kan sova ordentligt.. Vill bara hem nu faktiskt!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Louismary

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits