Hundar

[13:30]
Ja så här tråkigt har jag det idag. Är ledig som sagt, så jag skriver inlägg efter inlägg tills jag får något bättre att göra än att sitta här och glutta omkring. Kanske borde städa lite.. Ehum..

Jag har kommit på att jag mer än någosin vill ha hund nu. När vi var hem i helgen var det så mysigt att Junior sprang runt ens fötter, vifsade på svansen och ständigt hade en leksak i munnen. Han är så go att man bara vill sno med honom hit. Skulle verkligen behöva lite djurterapi, finns inget bättre än ett djur i närheten när man har problem, för det hjälper faktiskt att ha dem omkring sig när man mår dåligt eller är stressad eller så..

image42
image43image44image45image46

Detta är några raser som vi kollat lite på. Enligt ett test så ska en Boxer passa mig bäst. Bilden ovanför är en boxerbäbis. Söt, men jag gillar kanske inte alla Boxrar, kan se så underliga ut. Första bilden är en Boer Boel, den rasen gillar både jag och Jocke skarp. Jäkligt fin hund, dock inte om man söker på Eniros bildsök, där ser alla Boers helt galna ut :) Andra bilden är en Dogo Argentino, som jag för övrigt också tycker om. Vacker och ståtlig hund! Tredje bilden är en Grand Danois som jag, du gissade rätt, också gillar. Finns dock en del nackdelar med en sådan hundras. Lever inte så länge om man har otur, de äter typ 200 kg mat om dagen (förstår ju varför de äter som hästar när de faktiskt är stora som en) och så måste man ha master king size på bilen för att kunna åka omkring med hunden.. Hm, inte så bra för en fattig student kanske.. Bild no fyra är en Dobermann. Vacker hundras! Femte bild är som sagt en Boxer.

image47

Detta är en Boer Boel i stor size. Dock vill jag hellre ha en gulfärgad Boer. De är stora och beskyddande hundar som är väldigt snälla enligt de kennelsidor jag kollat på. Verkar vara en passande hund för både mig och Jocke. Är väl storleken som jag går och funderar över, jag är van vid storlek Labrador. Tycker redan att labben är en stor ras för min smak, och en Boer är större kan vi ju säga.. Men man får åka och hälsa på någon med en Boer och se om man gillar den ändå. Vill iaf inte ha en hund som man har sönder om man råkar stöta till den.

Over and Out//



Kommentarer:
Postat av: Sara

Hej!
Kul att någon skriver om vovvsingar...:D
Jag har en liten hårig sak som jag älskar mest av allt...dom är så underbara dom små liven...
Ha en bra dag //Mvh Sara

Postat av: Sandra

Fint dogo foto... Jag har själv en dogo.. =) bra vovve, barnvänlig men vaktig =)

2007-09-08 @ 16:38:53
Postat av: Arnttina

Thank you for the card so that I may look on the website. I love the picutres. I will continue to look on the website to observe you latest pictures.

2008-09-02 @ 09:26:22
URL: http://arnttina.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits