Dans i Finland

[16:34]

Tror att jag skriver finsk tid, men ag har inte mobilen här så jag vet inte riktigt. Vet i alla fall att det fortfarande är satans så vamt här. Det var ungefär 26 grader varmt i danssalarna som vi har dansat i idag, helt galet. Jag trodde att vi skulle brinna upp ett tag, men det gjorde vi inte. Thank God..

Nu ska vi ut på guidad tur i Åbo snart, vid 17. Vet inte om man ska vara speciellt upprymd över tanken på att sitta i en buss i jag vet inte hur länge i svettiga träningskläder. Och när jag säger svettiga här i Finland å menar jag alltså genomblöta, för det är dem, inifrån och ut. Blähä.. Det enda bra med det faktum att vi nästan har bastat istället för att ha dansat är att man blir väldigt mjuk och flexibel, och det är bra när man stretchar.

Ska har en liten föreställning på Torsdag inför massa folk i stora danssalen här på skolan, är inte just nu speciellt glad över det då mina minnen från en föreställning i Oktober inte är så där jättestrålande. Just nu ser det mesta alltså skit ut. Men men, det ordnar sig nog i sinom tid.. Innan Torsdag I hope..

Det är sjukt varmt här alltså, rena medelhavsvärmen med sjukt hög luftfuktighet. Nästan lite tokigt. Helt annorlunda i Sverige kan jag ju säga. Det här är liksom.. Ehm.. Bara så jävla varmt och klibbigt..

Nu dags för choklad och vatten tror jag, annars dör jag - På riktigt!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Skräptanten

jadu, så det är så det är i Finland? Bäst att stanna hemma alltså. Låter inte så vanvettigt mysigt med bussturer som är svettiga redan från scratch måste jag säga...
Hoppas det går bra i alla fall! Amberle frågar efter dig varje dag! Ses när ni kommer hem!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits