Ridning i kvällssolen

[23:21]

Vilken jäkla kväll. Nu är allting helt finemang med mig. Jag är i sjunde himlen. Ritten med de tre galna tottosarna och de tre lika galna systrarna på ryggen var helt underbar. Ångrar att jag inte tog med kameran.. Säkerhetsrisk, I know. Dumt att chansa, trots att hästarna är hur coola som helst vad gäller saker som händer runt omkring. I vilket fall som helst så var det sånt där mysväder med solen som kikade fram mellan de små höga molnen. En vackert formad regnbåge ramade in vårat mål på resan och allt blev så där självklart igen. Där ska jag vara, på en hästrygg. Det är fantastiskt hur vackert det kan bli när en människa och ett djur kan kommunicera och förstå varandra utan ett ord.. Nä, djur kan inte prata, och vi kan heller inte säga att de exakt förstår det som kommer ut ur våra munnar i form av ord. Men så lite som en tillrättavisning med tanken tas direkt upp av dessa magnifika djur. Att jag kan sitta på en 700 kgs häst och få honom att lyssna på mig, få honom att samarbeta med mig, att vi två blir ett helt enkelt, det är en så cool känsla. Herregud, det är ju fantastiskt!

Ja nog om min salighet kring hästar. Du som ej har provat att rida - Gör det. Det är fantastiskt.. Faktiskt!

Ja och jag har satt mig här än en kväll. Kommer nog att förvandlas till ett nattdjur nu när min honey är hemma i Falun och jobbar och sliter. Jag bara sitter på mitt runda arsel och bara sitter. Uscha. Ut och gå imorgon efter ett två timmars streetdancepass! Mumma..

Ska lägga in alla bilder som jag har knäppt via mobilen. Är faktiskt nöjd över hur pass bra dessa kort blir från en sketen gammal mobilkamera. Jag nöjer mig med den tills jag har råd att köpa en systemkamera, för en sån SKA jag ha. Jag är ju fotogalen, precis som min kära bror :) Så jag ska bli lika bra som honom, och för att kunna det måste jag ha en bättre kamera. Annars går det liksom inte att bli så bra - Jag har liksom inte riktigt talangen..

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Wysteriia

Haha tack va söt du är ;D
Det kunde vara bättre hos mig, är så jäkla hostig så jag tror mig hals är helt förstörd snart ;/ men men..kanske bättre imorgon ;P I hope!

Postat av: Falkalida

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2009-03-09 @ 11:34:48
URL: http://falkalida.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits