Att äga en ko?

[15:49]

Regndag - Igen. Var har det härliga soliga sommarvädret tagit vägen? Eller snarare, var har det flyttat eftersom vi inte har sett mycket från det denna sommar? Tråk tråk och massor med blöta skor..

Vi har precis varit upp till Orsa och köpt två rundbalar med hö åt våra tottosar som käkar som hästar.. hah, fyndigt.. Nä, men i alla fall så har jag i alla fall insett att jag ALDRIG skulle kunna skaffa kor. Med mitt blödiga samvete så skulle jag inte klara att ha varken mjölkkor eller köttkor. Hua, jag var ju och hälsade på tjurarna som stod inne i ett av stallen.. eller, vad fan heter det förresten? Ladugård, kanske.. Hur som helst, där står trettio, kanske fyrtio tjurar och väntar på slakt. Fy bubblan vilket liv. Och de flesta av alla som stod där inne är där på grund av att man behöver mjölkkor, och därför tas kalvarna ifrån korna och blir mat i stället. Nä fy vad livet kan vara orättvis. Det blir ju inte bättre av att de är söta också..

Skart bär det av till Falun och lägenheten igen. Har inte varit där på länge nu, känns det som i alla fall. Ska åka ut och hälsa på dem i Sågmyra någon dag också, längtar ihjäl mig! Men först ska jag hem till lägenhete och pussa på J litegranna..

 Ambi, en liten ängel...

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Linken

Pussas du än med J?
Du har inte bloggat på 2 dagar, vill läsa något kul nu!!!

2007-07-31 @ 19:12:54
Postat av: Businessgiftdepot

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

Postat av: Businessgiftdepot

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits