Hoho jaja!

[10:50]

Jag är inte världens bästa på att uppdatera nu inte. Har fullt upp med både det ena och det andra. Gjorde det katastrofala misstaget att hjälpa lillsyster med stalltjänsten på Mora Ridklubb på juldagen. Alltså var jag uppe innan sju och stod i stallet och fodrade. Sen följde utsläpp av 20 ridskolehästar, mockning av alla deras boxar, packning av hö åt allihopa, mockning åt våra egna hästar plus tio andra uppgifter. Mockningen var hemsk, det kan inte ha blivit  mockat där ordentligt på flera veckorså där stod man och mockade skit ur torv. För er som inte vet så ser smutsigt torv ungefär likadant ut som hästbajs och hästkiss. Dessutom hade alla hästarna bäddar, dvs att de inte tar ut pinket åt dem. Det ska i vanliga fall underlätta mockningen då man slipper gräva runt och vända på alltihopa, men det var precis tvärtom. Hälften av hästarna och ponnierna borde inte ha fått ha bädd överhuvudtaget, så det var ju bara att försöka skala av den lutning som bäddarna hade, och få det så luktfritt som möjligt. Det tog typ tre timmar att mocka 20 boxar, det är väldigt långsam mockning med andra ord. Vi kunde liksom inte skynda på alls, det var bara att tacka de som hade stalltjänsten dagen innan för deras hemskt dåliga jobb och låtsas vara glad åt att man i alla fall gjorde hästarna nöjda. I själva verket hade man ju lust att ge upp ett par tusen gånger, men för hästarnas skull så gjorde vi inte det..

Hur som helst, slutsatsen av hela stalltjänsthistorien är att jag gick upp innan sju för att stå fram till tolv och svära över skitigt stall, för att senare hamna på soffan i djup sömn en timma, för att sen duscha i ilfart för att till sist sätta rumpan i bilen och resa hem till Falun igen. Vi kom på Söndagen och åkte igen på Tisdagen. Anledningen till våran avfärd var jobb. På juldagen mellan 23-03.. Så ni fattar att jag var trött dagen efter. Gå upp sju för att hålla sig alert och trevlig på donken till tre på natten. Jag var sjukt nervös över att jag skulle få anfall och skälla ut någon full gäst, men de som beställde av mig var faktiskt helt och hållet trevliga, vilket jag är nöjd över!

Nu är det snart jobb igen. 11:45-15:00. Har halsont och ont i huvudet, men jag får snällt hålla ut och vara glad över pengarna. Drar visserligen inte in många hundra på tre timmar och en kvart, men det är ju lite får jag intala mig själv.

Nu kommer vi till höjdpunkten av detta inlägg. Vi har fått lägenhet!! Ringde nyss och pratade med en dam på Kopparstaden, och hon tyckte att det var kontigt att ingen hade hört av sig till oss tidigare. Precis vad vi tycker också. Det har gått en vecka sen vi skulle ha fått reda på hur det blir.. Men nu vet vi, vi ska in och skriva på papper så fort vi kan! Håhå, det är så skönt att veta att man har någonstans att bo efter sista januari. FAN vad skönt, rent ut sagt!

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: Marica

Blev det Herrhagslägenheten?! Jihooo! (i så fall... i annat fall: Grattis!) =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits