Jag vill ha sol på mig!

[12:33]

Ja äntligen verkar solen vara här för att stanna. Peppar, peppar, ta i trä.. Men varmt är det i alla fall. Sjukt varmt, har redan fått ont i skallen. Jag har lätt för att få värmeslag nämligen. Mora Festivalen igår var lika tråkig som i förrgår. Med andra ord värdelös. Inget att se, ingen vettig att prata med. Ångrade dock att jag inte hälsade på Julia som är hemkommen från utlandet. Fick ett sånt där chicken moment, då jag ballar ur och inte vågar hälsa. Fegis!

Idag är det hemfärd till sköna Falun som gäller. Dags för mig att börja planera undervisningen i höst. Ska undervisa tre streetdancegrupper i minst sagt varierande åldrar. Streetdance Nivå 1, nybörjare åk 1-3. Streetdance Nivå 1, nybörjare åk 4-6. Streetdance Nivå 3, avancerad, eller om den heter mellan för tonåringar.. Men det ska bli ett stort äventyr. Jisses Amalia. Jag är nervös som satan, men vet att det kommer att fixa sig finfint i slutändan ändå. Jag brukar ha flyt när det gäller dans och undervisning, faktiskt.

Scrapbooking är tidernas största beroendeframkallande syssla. Man kan ju nästan scrappa allting, förutom bestick då kanske.. Och en del andra saker som är ganska svåra att göra i papper. Men det är ju så kul så man blir alldeles till sig. Har varit och farit på Pappersvinden hela förra veckan nästan. I alla fall Måndag till Onsdag. Tillbringade nästan hela dagarna där, åt, fikade, scrappade, pratade. Det är så underbart, speciellt med Monica där. Hon är en ängel och världens bästa svägerska!!!! Och hon är så bra så att man blir tokig, hon kan få till så fina saker att man får gåshud. Så mycket tanke bakom sakerna som hon gör, så mycket liv i det som skapas, så mycket känsla. Man blir förtrollad! Jag får så mycket inspiration, och just nu håller jag på att pilla med ett så kallat Mini-album som ska handla lite om mig tror jag.. Jag har inte fått en helt klar idé än, men bra ska det bli.

Jag har tänkt att jag ska hinna se Step Up innan vi åker till Falun igen, så om jag har tur så är tv:n ledig nere. Då kan jag sätta mig i lugn och ro och glo på dansfilm. WihooO! Måste även försöka få tag på Rock A Doodle, som verkar helt omöjlig att få tag på dvd.. Världens bästa tecknade film, nästan..

Over and Out//



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits