Gråt

[17:09]

Har kollat klart på Troja. Skitfilm egentligen, eftersom det inte blir som man vill att det ska bli. Äsch.. Och så har jag suttit och buhuat också. Jag är lättgråtig av mig, så jag gråter mer än vanligt till dineyfilmer. Och tack vare att jag hatar döden och är ullkomligt livrädd för den, så blir det inte direkt bättre om en film är baserad på krig, lidande och ond bråd död...

Är helt slut, jag vill bara sova. Men jag antar att Bessy måste ut och gå snart, så det är lika bra att hålla sig vaken. Måste ringa till pappa också.. Och J.. Och så måste jag.. Äh, jag vet inte riktigt om jag orkar med en massa måsten..

"själen är så trött, så trött
allt i kroppen känns utnött
känns som om tårar vill komma ut
det är bara det att tårarna tagit slut
fyll på mitt förråd och låt dem rinna
efter gråt brukar sig ro infinna
om än bara den kommer och sedan åter går
jag ändå för en stund lite bättre mår
så kom tårar och på min kind strila
så själen får sin vila
och kroppen får sitt
och allt det svarta för en stund blir vitt
"

Over and Out//


Kommentarer:
Postat av: ulrika_m

Vilken vacker dikt! Det lär ju inte vara någon tröst för dig att veta att man bara blir mer och mer lättgråten med åldern. Den där dikten orsakade omedelbara brännande tårar bakom ögonlocken och en tjock klump i halsen. Jättefint verkligen.
Vi ses väl på tisdag!?
Kram,
Ulrika


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits