Dumma du

[08:57]

Ja, jag menaratt jag är dum, för jag har inte uppdaterat ordentligt sen i Söndags. Fy fy! Kan skylla på att vi inte har haft batterier till musen, då blir det ganska så jobbigt att sitta vid datorn faktiskt. Om man inte använder sig av bara tagentbordet, men det har jag inte tålamod till att göra..

Jobbar och står i på DANSA! I Falun. Ett ord: TRÄNINGSVÄÄÄÄÄÄRK! Har inte tränat ordentligt sedan i Juni, och så pang. Det är prova på-vecka på dansstudion, så jag hade mitt första pass med nivå 3:orna i Måndags mellan 17:30-19:00. Jäkla drag, inte så många gamla ansikten, mest en massa nya. Kul det! Satt även en del i receptionen och tog emot folk som skulle anmäla sig och pricka av sig och såna som ville ha fakturor. En skräckdag med tanke på att jag skrev ut fel fakturor till typ 4 st. De fick inte betala mer, utan mycket mindre och dessutom för fel danslektion. Var ganska komiskt. Men det löste sig nog :) Skämdes som ett djur hela kvällen. Folk måste ju tro att jag är retarded eller något.

Igår, Tisdag, hade jag tre danslektioner att undervisa. Streetfunk allihopa. Två av lektionerna var visserligen inte mina att undervisa, men jag var vikarie. Första veckan, får vara vikarie, så ironiskt.. Anyway. Så jag undervisade gruppen som jag kommer att fortsätta undervisa, och det var nivå 1:or årskurs 4-6 mellan 17:00-18:00. De är ju så blyga, verkar som att de tror att jag tänker käka upp dem. Hm.. Sen hade jag nivå 2:or årskurs 4-6 mellan 18:10-19:10, de verkade också tro att jag skulle äta upp dem, men vad fan.. Sist hade jag nivå 1:or tonår/vuxen mellan 19:20-20:20. Fullt ös i flera timmar med andra ord. De som jag undervisade sist verkade dock inte tro att jag ville äta upp dem, och det fick mig att inse att jag har lättare för att undervisa tonåringar och vuxna. De små fattar nog inte mina skämt lika bra..

Var asmycket folk på sista lektionen, hur kul som helst och de var jätteduktiga! Tror till och med att de ville ha mig som lärare :) Jag var ju bara vikarie, men de verkade så nöjda med mig så att de kunde tänka sig att ha mig kvar hela terminen. Det kom till och med fram en elev som fick lov att fråga igen om jag var vikarie. När jag sa att de skulle ha Lovisa igen nästa vecka så svarade hon att hon tyckte att det var tråkigt att de inte skulle ha mig, för att det var så roligt på min klass och att jag var duktig. Det kommer jag leva på hela vecka. Träningsvärken kommer jag också att få lov att leva med.. Sista träningspasset för denna vecka kommer imorgon då jag ska undervisa streetfunk för nivå 1:or årskurs 1-3. Smååååttingar. Jag är skitnervös!

Nu ska jag nog gå och sola en sväng tror jag. Känner att jag behöver lite sol på mig. Eller, lysrör som det blir istället för sol. Usch vad hemskt det låter.

GRATTIS till Uve och Linken som har fått bebis :)

Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: uve

Tack!! Hon är så gullig så mitt hjärta går nästan sönder. Tänka sig, nu har vi två små goa töser.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits