Brända humlor och svrtvinbärssaft

[16:05]

Lukten av bränd hud, hemmagjord svartvinbärssaft, solen som ligger på, Victoria på badhumör, hästarna som mumsar gräs som tokiga i hagarna, humlor i full gång att länsa blommorna på mat, vinden som för med sig lukten av riktig sommarvärme. Vad har hänt?

Brände mig apropå humlor på en humla nyss. Eller brände och brände. Jag tror att både han och jag gjorde illa varandra. Jag trampade på honom, han brände mig.. Men han överlevde i alla fall, och det gjorde jag med. Men det svider och sticker lite lätt. Jag tror att jag trampade ganska så löst, för jag var uppe med foten igen direkt då jag kände att det var någon rund sak som jag trampade på.. Aja..

Somade ute i solen nyss. Vaknade indränkt i svett, för så blir det ju lätt när solen värmer som attans. Det är skönt med lite ombytligt väder nu när det har regnat i typ fyra månader.. Överdriver som vanligt, men det känns så i vilket fall som helst. Hur som helst så blir jag inte brun och det stör mig.. Pappa ser ut som pepparkaksgubben från April till Oktober ungefär. Så kommer man och tycker att man har fått lite ränder här och var och blivit solbränd. Icke, jag ser ut som en guling jämfört med honom.. Och det är så störande..

Det är så skönt att vara i skogen. Å vad jag njuuuter av att gå omkring och inte höra en enda bil eller något, bara fåglar, träden som viskar och vinden som blåser i riset.. Mmm, ville ju ut och plocka blåbär igen, men jag har insett att det är lönt att ge upp redan nu eftersom bärplockarpolackerna har varit här och länsat hela skogen på bär redan. Jag är måttligt bitter!!



Over and Out//

Kommentarer:
Postat av: linken

det är nog inte polacker, utan fåglar. det har inte varit så mycket bär heller.
polska fåglar kanske?! ;)

2007-08-26 @ 01:15:12
Postat av: Brageirmelin

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits