Nuså..

[14:24]

Ja ännu en dag hemma i Vika hos mammsen och pappsen.. Har inte gjort något alls än, jag är så otroligt inaktiv och så tycker jag synd om mig själv för att jag har ont i halsen. Har säkert streptokocker eller hur fasen det stavas.. Ont gör det, och jag har haft så här ett par veckor nu.. Men orka gå till läkare - Eh nej! Har suttit här och kollat upp andra bloggare som jag har tagit mig friheten att ta som kontakter. Jag vet ju vilka alla är och hälsar på dem när vi ses och så, är kul att ha lite folk att snoka hos :) Så här lite liv har jag.. Haha!

Jag och syster har suttit och kollat på typ tio tusen olika hästar. Det är så svåååååååårt att hitta någon. Skulle vara kul om någon var så pass billig att man skulle kunna köpa, men ack. Alla som Therese är minsta intresserade av ligger mellan 100.000 och 400.000.. Dressyr säger jag, och stor häst. Bläh! DYRT som satan. Men det kommer någon gång en som är den perfekta, I hope.. Och Cinzano saknas i stallet. Tomt utan våran big baby. Men han finns kvar ändå, i mitt och de andras hjärtan. Men gud så saknad han är..

image10

image11

Just nu är jag så megasugen på att resa. Jag vill verkligen åka till något soligt ställe och bara glassa omkring. Sola, bada, shoppa och bara mysa. Är så behövligt just nu, för nu är man trött på Aprilväder. Sol igår, snö idag. Jisses. Funderar på att kolla upp om USA är ett alternativ i höst typ 2 månader eller något. Inte ensam, aldrig i livet. Men Elin kanske. Vill i alla fall dit och dansa av mig lite, känns inte motiverande att betala 75.000 för DC i Stockholm. Jag har redan studielån för Falun, så det är inte speciellt motiverande med ÄNNU ett lån, och stort den här gången dessutom. En av mina lärare har dock lån på 500.000, men jag känner inte riktigt att jag vill ha lån på en halv miljon..

Man måste verkligen ha pengar för att ta sig någonstans, och det är så sjukt orättvis att jag inte har några pengar.. Hah, ego I know. Men vad fan. Tänk vad mycket enklare det skulle bli. Bygga stall åt syster, köpa ett hus och hund, bil till mamma och pappa, lägga pengar till Rädda Barnen och bli fadder och skänka pengar till forskning och djursjukhus. Jisses vad mycket mer man skulle kunna göra.. Och köpa.. Men men, man är ingen moviestar, så är det bara.

Min hals vill jag skära av, vill inte ha ont mer nu. Ska dricka varmt tills det släpper, för jag blir galen! Vill kunna rida ju.. Red igår och i förrgår. Norton är ju megapigg och tycker det är kul bara man borstar honom. Men igår tvärvägrade han att gå med mig PÅ ryggen, så jag fick hoppa av och gå bredvid istället. Skithäst - Men han är så söt så man förlåter honom direkt ändå.. 

Jag ska nog bli journalist, för jag skriver så mycket. Ordbajsar hela tiden. Jisses, vad fan pratar jag om egentligen? Vet inte riktigt. Men jag får väl ut något av detta till slut i alla fall. Om inte annat så finns det säkert någon stackars sate som läser allt skit. Tacka för det gör jag och bockar.. Min familj vet ju knappt vad blogg är, så dem kan jag ju inte uppdatera mitt liv för. Men någon läser, det vet jag. Men jag skriver nog lite för långt egentligen.. Känns inte så inspirerande att läsa allt detta, det blir väl jobbigt innan man läst hälften.

Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits