Musik

[15:20]

Ja vad vore världen utan musik egentligen? Vad vore jag utan musik? Ingenting kan jag säga. Jag lever för musik, överallt, hela tiden. Musik är det som göra allt lättare. Varesig man är arg, ensam, glad, folkkär, hatisk eller trött så kan man alltid lyssna till musiken. Musiken inom sig och musiken runt omkring. Jag kan i alla fall alltid lyssna på musik. Jag är totalt beroende av den. Jag behöver musiken när jag jobbar - det vill säga när jag dansar - annars funkar det ju inte. Jag jobbar med musiken, rytmen, sången.. Allt.

image16


Sitter och lyssnar på Eva Cassidy, en av världens mest skickliga och underbara artister. Det hon sjunger går rakt in i mitt hjärta. Kan inte få nog av hennes musik. Sådan talang alltså, jag ryser!! Hennes röst skär igenom plåt och papper, blod och rinnande vatten.. Jag tror inte någon skulle gå oberörd från en konsert med henne. Jag hade dödat för att få se henne live, men det är ju omöjligt eftersom hon inte lever längre. Skulle vara så underbart, att få se en sådan djup och talangfull människa live. Går inte att riktigt beskriva hur viktigt det hade varit..

Att man tillåter en sådan talang att dö.. Nä det är pga sådana händelser som jag inte tror på Gud, tyvärr. Hade han funnits så tror inte jag att han hade velat ha världen såhär. Och han hade definitivt inte låtit henne dö.. En av tidernast bästa artister!! Jag avgudar henne, och hoppas att jag efter mitt liv är slut får träffa henne.. Hon är nog min största idol, och jag skulle göra vad som helst för att bara få en gnutta av den talang som hon hade, för den är helt enorm! Gud, jag ryser bara jag tänker på henne..

Att hon inte fick bekräftat hur jävla bra hon var innan hon dog, det är fan skamligt.

Här är några av de låtar som ger mig något:

♦ Ain't No Sunshine
♦ Fever
♦ Songbird
♦ Imagine
♦ Fields Of Gold
♦ Golden Slumbers
♦ Heaven
♦ Over The Rainbow
♦ Autum Leaves (Som var en av de första låtar jag hörde) 
♦ What A Wonderful World
♦ Tennessee Waltz


Om ni aldrig hört hennes musik eller om ni bara hört någon enstaka låt rekommenderar jag er verkligen att ge hennes låtar en chans. För de är underbara allihopa, och hon har sån sjuhelsikes röst. Jag blir berörd, hon sjunger med sådan känsla. Finns inte många som kan sjunga som hon. MUUUUUMS för Eva Cassidy!

She had few possessions and modest goals, sometimes she spoke of wanting to live in a cottage by the ocean, and no sense of money. She didn't have a checking account until she was 30, and worried that material success would threaten her identity. Battling the melanoma that took her life at 33, she told her mother "All I want to do when I get well is sing and travel around with my music".

One of the greatest voices of her generation, Eva Cassidy never regretted failing to achieve the recognition she deserved.

Over and Out//


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits