Lördagskväll i Vika-by

[20:28]

Hockey. Ständigt denna hockey. Hysteri varje gång. Magi? Näe, bara hockey.. Modo kommer säkerligen ändå att vinna, så jag väljer att inte se matchen. Jag är ändå inte så värst insatt nu. Har inte sett en finalmatch. Har väl mycket att göra med att vi inte har kanalerna som matcherna sänds på hemma i Falun. Men väl hemma här hos mor och far, eller hos svärmor och svärfar så blir det hockey så fort det bjuds på - I alla fall från J:s sida. Jag är inte fullt lika entusiastisk just nu.

Ser lika hellre på en bra film eller hästhoppning. Men det är kul att se pappa bli arg när Linköping spelar dåligt. Nu är till och med mamma med och kollar och kommenterar. "Till och med jag hade fått in pucken" säger hon och skrattar lite löst. Jo tjena tänker jag, hade du inte fått! Inte jag heller för den delen.

Dagen har varit underbar. Sol, blå himmel och värme till tusen. Glass, ingen jacka och håret som blåser friskt i vinden. Tjoho för vårvärmen som kommit till oss denna helg. Har till och med fått mina fräknar att växa ännu mer. Men Måndag blir tråkigt väder igen, som alltid när man ska hemåt. Men troligtvis blir det SOL bara för att jag kommer att ägna hela veckan inne i en danssal. Jippie, or not.

Nu ska jag antingen ner till stallet eller kolla kläder på Asos.com eller Topshop.se.

Ha det great!
Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits