Grodor

[22:13]

Har varit nere i stallet nu. Fodrat, mockat skit och kelat med hästarna. Djur är så härliga att vara omkring. Inga krav där inte, de bara lyssnar och finns där. Våran hund tog ett bad idag, så nu är han glad över att ha överlevt persen, sen luktar han gott på köpet. Såg årets första mygga nere i stallet också. Myggan tänkte väl äta lite på Norton, hästen alltså, men när jag fått syn på henne och hon fått syn på mig så började hon snabbt att surra åt mitt håll av någon anledning. Myggor har ev förkärlek till mig som det visar sig varje jäkla sommar.. Myggbett var det ja!

Hittade en groda på stallplanen. Vad gör de vakna nu liksom? Djurfantast som jag är så fick jag lov att ta upp den och säga hej. Therese tyckte såklart att jag var äcklig eftersom den var slemmig. Men nej, så slemmig var den inte, mest kall och blöt. Och so what om den är lite kletig, söt för det. Det är då för mig varken äckligt eller läskigt att ta i en sån, de är söta, det har jag tyckt sen jag var 2 år..

Inlägg mitt i grodpratet: Aftonbladet.se - Så söta grejer. Måste definitivt ha detta i barnrummet sen när det kommer till världen. Helt sjukt fina. Hittade massor av annat kul att inreda med i veckans Hem & Trädgård! Mums!



image26


Fick i alla fall order av Therese att inte ta i handtaget när vi var uppe vid huset igen, och efter att hon släppt in mig så var det raka vägen till toan för tvätt av händer. Berättade såklart min upptäckt om grodan för mamma och Leffe som ett barn på julafton, varav mamma säger: Inte konstigt att du får streptokocker. Hah, kanske det :)

Nu blir det film igen. Vilken vet jag inte än, men återkommer med valet antingen ikväll eller imorgon. Och by the way, imorgon kommer min karl hem igen. SAKNAR honom som en tok! Men imorgon så. Och han har avslöjat för mig att han har köpt "en liten present" till mig. Och han är ju inte sen med att göra mig nyfiken som fan heller.. Men det visar sig imorgon vad han lurat på sen igår.

Movietime.
Over and Out//

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits